News Flash:

Sfaturi pentru un pranz sanatos la birou

17 Decembrie 2010
2265 Vizualizari | 0 Comentarii
Din lipsa de timp sau din comoditate, produsele de fast-food sau un baton de ciocolata constituie cel mai adesea pranzul celor care lucreaza in birou. Specialistii atrag atentia ca acest obicei ne pune in pericol sanatatea, atat din punct de vedere nutritional cat si din punct de vedere al igienei. Biroul cu siguranta nu este cel mai curat loc pentru a manca.


Potrivit dr. Charles Gerba, profesor de microbiologie la Universitatea din Arizona "biroul, ca numar de bacterii, este de 400 de ori mai murdar decat toaleta. Acest fapt este posibil pentru ca oamenii mananca in acest loc, insa nu il si curata. Telefonul este cel mai murdar, urmat de mouse si computer". In cazul in care nu poti parasi biroul nici chiar pentru pauza de masa, iata cateva sfaturi care iti pot fi de ajutor.

1. Atentie la cat si ce mananci. Nu lasa ca alte activitati sa-ti distraga atentia in timp ce mananci si astfel sa faci excese.

2. Pregateste-ti pranzul acasa. Acasa ai posibilitatea sa gatesti sanatos si sa alegi ingredientele. Opteaza pentru salate si evita sa cumperi hrana gata preparata pentru ca de obicei aceste produse sunt bogate in grasimi, calorii si sarace in nutrienti.

3. Fa miscare. Profita de orice pauza si iesi sa iei o gura de aer si sa faci putina miscare.

4. Pastreza-ti biroul curat. Foloseste servetele dezinfectante pentru a curata. Acorda mai multa atentie telefonului, tastaturii si mouse-ului.

5. Intinde un servetel pe birou inainte de a aseza mancarea si astfel iti vei proteja mancarea de bacterii.

6. Pastreaza la indemana gustari sanatoase. Ai grija sa nu-ti lipseasca de pe birou un vas cu fructe proaspete sau legume.

7. Nu renunta la grasimi si carbohidrati. Grasimile sanatoase din nuci si seminte iti vor da energia necesara pentru a face fata unei zile de munca.

8. Nu uita ca orice masa este importanta. Daca programul tau incepe la o ora foarte matinala si nu ai timp sa iei micul dejun acasa, ia un iaurt semidegresat si o banana pentru a le consuma la birou. Micul dejun nu trebuie sa lipseasca in nicio zi, indiferent de program.

Incearca sa nu faci un obicei din a manca in fata calculatorului. Pauza de pranz trebuie sa fie un moment de relaxare, nu numai de a lua masa.


ciocolata fa miscare
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1445 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020804 (s)