News Flash:

Sfaturi pentru o sarcina sanatoasa

6 Decembrie 2011
2299 Vizualizari | 0 Comentarii

Perioada sarcinii este una de neuitat, insa este si destul de apasatoare, cel putin din punct de vedere mental si emotional, deoarece apar framantari referitoare la ce si cum sa faci pentru ca fatul sa aiba o dezvoltare sanatoasa. O atitudine pozitiva este cel mai bun sfat, alaturi de aceste zece sfaturi pentru o sarcina sanatoasa, adunate de How stuff works:

1. Nu lasa sarcina sa te ia pe nepregatite.
O sarcina planificata este mereu mai sigura decat una neplanificata. Ideal ar fi sa incepi sa te pregatesti cu aproximativ trei luni inainte de concepere si asta deoarece, cu cat esti tu mai sanatoasa, cu atat si copilul tau va fi mai sanatos. 

Primul pas ar fi sa iti faci o programare la un obstretician cu care vei discuta, cel mai probabil, ce boli ai in familie, ce medicamente iei - daca iei, ce vaccinuri ai facut. 

Este recomandat sa iei vitamine prenatale si mai ales acid folic. Orice femeie care vrea sa devina mama are nevoie de cel putin 400 de micrograme de acid folic zilnic, timp de cel putin o luna inainte de concepere, si dupa. 

2. Ai mare grija ce medicamente iei
In perioada sarcinii vei fi tentata sa iei un analgezic, daca te doare capul, spre exemplu, insa este e bine de stiut ca orice medicament afecteaza dezvoltarea fatului, deoarece din fluxul tau sangvin trece prin placenta in corpul lui. 

Si, in ceea ce priveste unele pastile, nici macar nu exista studii legate de efectele pe care le au asupra copilului. Cel mai bine este sa nu iei niciun medicament pe timpul sarcinii (in afara de ceea ce iti mai prescrie doctorul).

3. Mananca sanatos
In timpul sarcinii, ceea ce mananci si bei reprezinta principala sursa de nutrienti pentru fat. De aceea, este foarte important sa mananci cat mai sanatos. 

Vitaminele B6 si B12, fierul, calciul si acidul folic sunt esentiale. Bananele si cerealele integrale sunt bogate in vitamina B6, care ajuta la formarea globulelor rosii. Cartofii dulci au vitamina A - pentru oase, iar spanacul si somonul contin calciu. Lista alimentelor sanatoase este insa foarte lunga; incearca sa afli cat mai multe si sa le si consumi. 

De asemenea, sa nu crezi ca daca iei suplimente vitaminice corpul tau primeste tot ce are nevoie. 

4. Fereste-te de ingrediente periculoase
Primul trimestru de sarcina este crucial pentru dezvoltarea fatului si, de aceea, este esential sa te feresti de alimentele periculoase, cum sunt cele ce ar putea fi contaminate cu Listeria - o bacterie ce poate trece de placenta si cauza avort spontan. 

Renunta la oua crude, la peste crud, carne de pasare, de vita si de porc - prelucrate termic insuficient (cu portiuni crude). Fii foarte atenta, deoarece e usor sa uiti, spre exemplu, ca o inghetata facuta in casa contine oua crude. 

Totodata, in ceea ce priveste alcoolul si tutunul, deja se stie ca trebuie evitate. Limiteaza consumul de cafea la cel mult doua cesti mici pe zi. 

5. Ai grija la pofte
In mare, poftele nu fac rau, insa depinde ce si cat mananci. Apoi, daca ai pofte pentru alimentenesanatoase, cum ar fi chipsuri, le poti satisface, atat timp cat mananci echilibrat. Totul este sa consumi "alimente rele" rar si in cantitati mici. Nu folosi poftele pe post de scuza! 

6. Fa miscare
Daca ai acordul medicului pentru a face exercitii fizice (usoare, evident), o perioada de 30 de minute pe zi de miscare te poate ajuta sa reduci durerile de spate si constipatia - doua probleme comune ale gravidelor. 

Totodata, miscarea te poate ajuta sa dormi mai bine si sa iti imbunatatesti postura si starea de spirit. 

7. Nu exagera cu efortul fizic
Cel putin in primele luni, este posibil sa te simti energica si dornica sa faci de toate, inclusiv ce n-ai mai facut pana acum. Insa, este foarte important sa iti stii limitele. 

Daca incepi sa simti ameteli sau o stare de lesin, opreste-te si odihneste-te, deoarece acesta este un semn ca organismul are nevoie de mai mult oxigen in sange. 

8. Dormi suficient
In ultimele luni de sarcina ai nevoie de opt, noua ore de somn pe noapte, pentru a face fata activitatilor zilnice. De asemenea, un pui de somn ziua, chiar si daca este pentru doar 20 de minute, poate ajuta. 

La fel de bine se poate intampla sa ai zile in care nu te poti odihni bine, mai ales pe masura ce abdomenul creste in volum. Foloseste de perne, pentru a sta mai confortabil. 

9. Invata sa-ti ameliorezi problemele
Arsurile de stomac sunt printre cele mai comune probleme care apar in timpul sarcinii. Pentru a le combate, mananca putin la fiecare masa si intinde-te timp de o ora, dupa ce te-ai ridicat de la masa. 

Daca arsurile te deranjeaza si noaptea, foloseste o perna pentru ca trunchiul sa stea mai ridicat putin. De asemenea, crampele musculare dau batai de cap gravidelor, dar exercitiile de stretching (intinderi) pot ajuta (nu iti intinde insa varfurile picioarelor deoarece pot declansa o crampa). Masajul, o baie calda pot ajuta. Printre altele, trebuie sa renunti la tocuri. 

10. Combate stresul
Stresul poate afecta copilul, indiferent daca e constant sau intamplator, si poate declansa chiar si o nastere prematura. 

In plus, stresul cronic poate duce la slabirea sistemului imunitar si la o greutate mica a copilului. De aceea, este foarte important sa inveti sa faci doar ce are prioritate, sa discuti cu cineva apropiat despre ceea ce simti si sa te relaxezi. 

Masajul pentru gravide este foarte eficient, o solutie fiind si aceea de a sta singura si a face ceea ce iti place. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sarcina sanatoasa mananca sanatos fa miscare dormi suficient
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1662 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030912 (s)