News Flash:

Sfaturi pentru ingrijirea corpului dupa 40 de ani destinate barbatilor

28 Septembrie 2011
5003 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca in jurul varstei de 30 de ani se mai poate face performanta fizica, dupa 40 de ani declinul incepe sa se faca simtit clar la barbati. Intre 40 si 50 de ani trebuie sa fii mai atent cu organismul tau la sala de forta sau de fitness, fara sa il mai fortezi, si trebuie sa fii mai grijuliu in ceea ce priveste articulatiile. 

Fibrele nervilor isi pierd din eficienta, ceea ce diminueaza coordonarea, iar inima bate mai incet, reducand fluxul de sange care duce nutrienti la muschi si articulatii si care elimina deseurile. In plus, pierzi cam 0,5% din masa musculara pe an. Iata cateva sfaturi pentru ingrijirea corpului dupa 40 de ani, destinate barbatilor si oferite de Men's Health. 

1. Maseaza-ti corpul
Fiecare antrenament pe care il faci ar trebui sa inceapa cu 10 minute de masaj, de preferat cu un cilindru din spuma expandata. Acest dispozitiv imbunatateste circulatia sangvina, limitand actiunea factorilor care reduc elasticitatea in testurile musculare. Rostogoleste cilindrul in sus si in jos timp de 10-15 secunde pe fiecare grupa de muschi pe care vrei sa o lucrezi. 

Dispozitivul este foarte indicat pentru ameliorarea durerilor de spate, pentru destinderea coapselor si pentru eliberarea tensiunii de la nivelul umerilor. 

Un studiu realizat in Japonia arata ca persoanele ale caror corpuri sunt mai flexibile au cu 5% mai putina rigiditate arteriala - un factor de risc pentru bolile de inima. 

2. Mananca mai multe fructe si legume
Barbatii care au 40 de ani si cativa peste ar trebui sa incerce sa manance 10 portii de fructe si legume pe zi, potrivit doctorului in medicina David L. Katz, profesor la Universitatea Yale. Acestia au nevoie de protectia antioxidantilor gasiti in alimentele mentionate si, in plus, consumul marit de fructe si legume este o cale dovedita de a te mentine in forma, fara kilograme in plus. Daca 10 portii ti se par prea multe, straduieste-te sa fie macar 7. 

Studiile arata ca diversitatea este la fel de importanta ca si cantitatea, astfel ca specialistii recomanda ca fiecare din cele 7 portii sa aiba o culoare diferita, diversitatea ajutand la intarirea sistemului imunitar si la prevenirea unor afectiuni precum cele de inima sau cancerul. 

Pentru a atinge acest numar de portii include fructe si legume la inceputul fiecarei mese (sunt bogate in fibre, astfel ca sunt si satioase). De asemenea, straduieste-te ca fiecare gustare sa fie alcatuita din aceste alimente. 

3. Incearca sa faci yoga
Romanii sunt destul de reticenti in ceea ce priveste yoga, insa, mai ales pentru barbatii care au intre 40 si 50 de ani, sunt foarte bune aceste exercitii, deoarece imbunatatesc flexibilitatea. In plus, noi cercetari arata ca astfel de exercitii pot sa amelioreze durerea de spate si sa reduca stresul. 

Un studiu realizat la Universitatea Boston a aratat ca persoanele care faceau yoga saptamanal aveau un nivel al GABA - acidul gamma-aminobutiric, un compus care se gaseste in creier - cu 27% mai mare (un nivel redus de GABA a fost corelat cu anxietatea). Mai mult, practicarea exercitiilor de yoga ajuta organismul sa isi mentina capacitatea antioxidanta, care scade atunci cand esti cu moralul la pamant. 

4. Nu renunta la exercitiile de forta
Preocuparea mai accentuata pentru flexibilitate din aceasta perioada nu trebuie sa te faca sa uiti de exercitiile de forta. In acest interval ai nevoie in continuare de ele, doar ca trebuie sa fie la o intensitate moderata, suficienta pentru a construi sau mentine masa musculara, dar nu prea solicitanta pentru articulatii. 

In timpul unui antrenament acorda 15 minute exercitiilor pentru flexibilitate, 25 de minute celor de forta si 20 exercitiilor cardio. Repeta de trei ori pe saptamana. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

maseaza-ti corpul fructe legume
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1772 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020216 (s)