News Flash:

Sfaturi pentru imbunatatirea performantelor intelectuale

4 Ianuarie 2012
2492 Vizualizari | 0 Comentarii
Mintea are nevoie de minim sapte ore de somn pe noapte

1. Mintea are nevoie de odihna pentru a retine eficient informatiile.
Pentru a mentine receptivitatea cerebrala este esentiala asigurarea a sapte-opt ore de somn in fiecare noapte. Recuperarea in week-end a timpului nedormit in timpul saptamanii nu este de ajutor. In plus, un creier surmenat nu poate sorta datele importante de cele ce trebuie uitate.

2. Vitaminele antioxidante iti mentin mintea agera
Radicalii liberi contribuie substantial la instalarea precoce a procesului de imbatranire celulara in general, cerebrala in special. Vitaminele, cu precadere cele antioxidante, joaca un rol foarte important in mentinerea unei minti agere. Practic, marirea aportului de legume si fructe bogate in betacaroten, vitamina C si vitamina E determina conservarea sanatatii creierului.

Cele mai bune surse in acest sens sunt citricele, afinele, morcovii, broccoliul, tomatele, uleiurile vegetale, nucile, germenii de grau etc.

3. Consumati peste
Introducerea mai frecventa in dieta a pestelui, a soiurilor ce contin cantitati mari de acizi grasi polinesaturati si omega-3, ajuta la dezvoltarea cerebrala si inlesneste comunicarea intre neuroni.

4. Renuntati la alcool, cafea si tutun
Substantele nocive din fumul de tigara afecteaza abilitatea creierului de a procesa informatiile in mod adecvat, saboteaza capacitatea de memorare vizuala si verbala. Cat despre cafea, abuzul poate determina diferite probleme la nivelul sistemului nervos central. Anxietatea, nervozitatea, insomnia sunt astfel de stari care impiedica informatia sa se fixeze in creier. Se impune asadar renuntarea la fumat si consumarea cafelei cu masura.

5. Renuntati la sedentarism
In timpul solicitarilor fizice, in organism se elibereaza hormoni care ajuta la regenerarea celulelor cerebrale. De asemenea, miscarea determina scaderea riscului de hipertensiune arteriala, problema care contribuie la degradarea capacitatii de memorare. Pe scurt: practicarea consecventa a unei activitati sportive este mana cereasca pentru creier.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

consumati peste
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1621 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017432 (s)