News Flash:

Sfaturi pentru imbunatatirea coeficientului de inteligenta

7 Octombrie 2011
2727 Vizualizari | 0 Comentarii

Creierul si sistemul nervos sunt constituite in principal din grasimi esentiale, proteine si fosfolipide. Toate acestea pot fi afectate de catre oxidanti, alcool sau prea mult stres.

Conform studiului unui cercetator britanic iti poti imbunatati memoria si intari inteligenta la orice varsta. Se spune ca inteligenta este ceva cu care te nasti. De fapt abilitatea de a lua decizii inteligente depinde nu numai de bagajul genetic ci si de claritatea mintii, cat de repede poti gandi, de atentie, cat de mult te poti concentra si de memorie. Toate acestea pot fi imbunatatite printr-o nutritie optima.

Ghid de alimentatie pentru un creier sanatos 

60% din materia uscata a creierului o reprezinta grasimile si de aceea este foarte important ce tip de grasimi consumam. Cele mai daunatoare pentru organism sunt grasimile trans. Le putem gasi in prajeli, si alimente ce contin uleiuri vegetale hidrogenate. Acestea blocheaza conversia grasimilor esentiale in grasimi vitale pentru creier. Grasimile trans afecteaza direct si continutul in omega-3, astfel o crestere a semnificativa a lor induce o scadere importanta a continutului de omega-3 din creier.

5 plante pentru un creier sanatos 

Dusmanii creierului
Alcoolul este cel mai mare dusman al creierului. Creierul este incapabil sa detoxifieze aloolul, iar daca capacitatea ficatului este depasita, alcoolul va incepe sa intrerupa legaturi din creier, inrautatind astfel memoria.

Stresul este un alt factor negativ pentru creier. Nu vi s-a intamplat sa uitati diverse lucruri atunci cand sunteti stresat? Asta se datoreaza faptului ca stresul determina cresterea nivelului de hormon cortisol, care afecteaza creierul prin eliminare de dendrite, acele terminatii ce asigura legatura intre celulele nervoase. Vestea buna este ca dendritele se vor reface daca nivelul cortisolului va scade.

7 sfaturi pentru o memorie ascutita 

Deoarece creierul este constituit in majoritate din grasimi, exista pericolul ca acestea sa fie oxidate. Printre factorii ce favorizeaza introducerea de oxidanti in organism se numara fumatul si poluarea.

Un singur fum de tigara contine trilioane de oxidanti care rapid ajung in creier. De asemenea, fumul de tigara transporta si un nivel ridicat de cadmiu, un metal greu a carui acumulare determina deficienta de zinc.

Cum iti poti ajuta creierul
Pentru a evita poluantii din amosfera este destul de dificil, dar ne putem proteja organismul actionand din interior. Antioxidantii sunt antidotul pentru oxidanti. Cel mai important antioxidant pentru creier este vitamina E. Aceasta poate preveni o serie de reactii negative ce au loc atunci cand oxidantii ajung la nivelul creierului si o putem gasi in seminte, ulei din seminte presat la rece, peste, fasole, nuci. 

Un alt antioxidant este vitamina C, care ajuta la reciclarea vitaminei E odata ce aceasta a fost utilizata. De ajutor sunt si beta-carotenul (morcovi, cartofi dulci, caise uscate), seleniul (ciuperci, ton), coenzima-Q (sardine, ulei de soia, nuci).

4 mituri despre creier
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dusmanii creierului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1657 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020056 (s)