News Flash:

Sfaturi pentru gestionarea stresului la sfarsit de an

20 Decembrie 2011
1463 Vizualizari | 0 Comentarii

Odata cu apropierea sfarsitului de an, printre teancurile de rapoarte, cumparaturile si pregatirile de sarbatori, tensiunea poate atinge cote insuportabile, iar nervii angajatilor pot ceda in orice moment din cauza unor probleme marunte, scrie Ziarul Financiar.

"Sarbatorile pot fi brutale", apreciaza Bill Dueease, presedintele companiei americane de training si consultanta manageriala strategica Coach Connection.

Fazele stresului 

Pagina de internet a postului tv american CNBC prezinta cateva sfaturi adresate celor care, odata cu venirea sarbatorilor de iarna, raman blocati in trafic, stau la cozi interminabile in magazine sau sunt chinuiti la locul de munca, conform www.zf.ro. Iata cateva sfaturi pentru gestionarea stresului:

1. Separa jobul de viata persoanala
 "In primul rand, este bine ca angajatii sa invete sa-si separe munca de viata personala", considera trainerul Marie McIntyre.

"Incearca sa fii cu gandul acolo unde te afli. Cand esti la serviciu, lasa deoparte lista cu lucrurile de rezolvat acasa (curatenie, decorat etc.). Fixeaza-ti asteptari realiste si, foarte important, separa-ti lucrurile care trebuie facute de cele facultative. Intreaba-te care sunt lucrurile pe care chiar trebuie sa le faci pentru vacanta de iarna. Renunta la cele optionale daca te scot din minti", spune McIntyre.

2. Pune-te in pielea celuilalt
"Nu ai de unde sa stii ce lupte se dau in sufletul celorlalti oameni. Prin urmare, mai bine stai si te gandesti inainte sa explodezi", explica McIntyre.

3. Lucreaza mai putin
Faptul ca ceilalti sunt stresati poate constitui un avantaj, apreciaza Matthew Latkiewitz, redactor pe site-ul nymag.com.

"Profita de lipsa lor de atentie si lucreaza mai putin. Nu-ti bate joc, dar vino mai tarziu si pleaca mai devreme. Ia-ti vacante lungi si incearca sa adaugi un strop de vacanta in zilele de lucru. Daca cineva iti cere socoteala pentru asta, cere-ti scuze si spune-le ca esti cu capul in nori in ultima perioada", spune Latkiewitz.

6 alimente care cresc rezistenta la stres 

4. Gaseste-ti un partener de stres la locul de munca
"Partenerul de stres este acel coleg la care te poti plange oricand te supara ceva la locul de munca si cu care poti sa iesi la o bere in afara orelor de program. Fa-ti un obicei in a iesi cu el de cateva ori pe saptamana si te vei simti mult mai bine", apreciaza Latkiewitz.

5. Faptele bune relaxeaza constiinta
"Este uimitor cum voluntariatul sau donatiile catre cei nevoiasi te pot ajuta sa treci peste momentele dificile. Simplul act de a face bine, cum ar fi o multumire adresata unui coleg, iti poate insenina ziua", considera Michael Crom, trainer al Institutului Dale Carnegie.

6. Incearca sa creezi o atmosfera calda la locul de munca
"Asculta niste muzica de sarbatori, pune-ti niste fotografii pe birou, decoreaza bradul de craciun. Cine s-ar simti rau sa intre in atelierul lui Mos Craciun in fiecare zi?", spune Michael Crom.

Daca sfaturile enumerate mai sus nu au rezultate, comediantul Harrison Greenbaum propune un set de masuri anti-stres "neconventionale".

4 mirosuri care alunga stresul 

7. Vizioneaza un intreg sezon din serialul "Dexter"
"Daca atunci cand vezi atatea crime nu te scapa de nevoia de a omori pe cineva, macar vei beneficia de informatie suficienta pentru a sterge urmele infractiunii", sugereaza comediantul Harrison Greenbaum.

8. Incepe o bataie cu bulgari in redactie
"Daca te prinde seful sau ai probleme cu ceilalti colegi da drumul la termostat si distruge probele", explica Greenbaum.

9. Cumpara-ti un iPhone 4S si cearta-te cu SIRI
"SIRI nu se va supara niciodata. In plus, ar putea sa te indrume spre cel mai apropiat cabinet psihologic sau magazin de arme", spune Greenbaum.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1722 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014451 (s)