News Flash:

Sfaturi pentru consumul de fructe

12 Septembrie 2011
2191 Vizualizari | 0 Comentarii
Sfaturi pentru consumul de fructe
In general:
Pastrati un platou cu fructe pe masa sau in frigider.
Pastrati la frigider fructele taiate pentru a le consuma mai tarziu.
Cumparati fructe proaspete in timpul sezonului deoarece sunt mai accesibile si mai gustoase.
Cumparati si fructe uscate, congelate sau confiate (in apa sau sirop) astfel incat sa dispuneti intotdeauna de o provizie.
Cumparati conserve de fructe feliate (bucati de pepenele galben sau ananas) pentru o gustare rapida si sanatoasa. Optati pentru conservele de fructe fara zahar.

Pentru o valoare nutritiva cat mai mare:
Alegeti fructele intregi sau feliate in locul sucului, datorita avantajelor oferite de fibrele alimentare.
Selectati fructele bogate in potasiu, precum bananele, prunele si sucul de prune, piersicile uscate, caisele, cantalupul, pepenele galben si sucul de portocale.
Alegeti fructele conservate in suc de fructe natural 100% sau apa si nu in sirop.
Alegeti fructe variate intrucat continutul lor nutritiv este diferit.

In timpul meselor:
La micul dejun, adaugati banane sau piersici la cereale; adaugati afine la prajituri; consumati suc de portocale sau grepfrut natural 100%. Puteti sa amestecati fructele cu iaurtul degresat.
La pranz, consumati mandarine, banane sau struguri sau alegeti fructele de la un bufet de salate. Recipientele individuale pentru fructe (piersici sau compot de mere) sunt convenabile si usor de folosit.
La cina, adaugati ananas maruntit la salata de varza, sau includeti mandarinele sau strugurii intr-o salata asezonata.
Preparati o salata Waldorf cu mere, telina, nuci si sos.
Incercati retetele de carne cu fructe, ca puiul cu caise sau chutney de mango.
La desert, consumati mere coapte, pere sau salata de fructe.

Ca gustari intre mese:
Fructele feliate sunt gustarea ideala. Puteti sa le taiati dvs. sau sa cumparati cutii de fructe feliate, bucati de ananas sau pepene galben. Sau consumati fructe intregi (struguri, etc.)
Fructele uscate sunt de asemenea potrivite pentru gustari deoarece sunt usor de transportat si se pastreaza foarte bine. Un sfert de cana de fructe uscate este echivalentul unei jumatati de cana de fructe proaspete.
Pastrati o cutie de fructe uscate in dulapul sau geanta dvs. Dintre fructele disponibile in stare uscata se pot enumera: caisele, merele, ananasul, bananele, ciresele, smochinele, curmalele, merisoarele, afinele, prunele si strugurii (stafide).
Untul de arahide poate fi uns pe feliile de mere, iar fructele de kiwi pot fi adaugate la iaurtul congelat.
Bufetul de racoritoare este o alternativa foarte buna pentru a inlocui gustarile bogate in grasimi.

Adaugati un plus de savoare fructelor:
Unele fructe au un gust mai bun in amestecuri. Puteti amesteca iaurtul degresat sau budinca cu fructe precum capsunele sau pepenele galben.
Preparati un cocktail de fructe amestecand laptele degresat sau iaurtul cu fructe proaspete sau congelate (banane, piersici, capsune, sau altele).
Puteti inlocui uleiul folosit pentru coacerea prajiturilor cu compotul de mere.
Consumati fructe cu diferite texturi: merele sunt crocante, bananele sunt moi si cremoase iar portocalele, zemoase.
La salatele de fructe amestecati mere, banane sau pere cu fructe acidice precum portocalele, ananasul sau sucul de lamai pentru a-si pastra prospetimea si culoarea.

Sfaturi privind consumul de fructe la copii:

Dati un exemplu bun copiilor consumand fructe in fiecare zi in timpul meselor sau la gustari.
Puneti la dispozitia copiiilor o gama variata de fructe.
In functie de varsta, copiii va pot ajuta la cumpararea, spalarea, decojirea sau felierea fructelor.
Cand faceti cumparaturile, permiteti copiilor sa aleaga fructe noi pentru a le incerca acasa.
Decorati platourile de mancare cu felii de fructe.
Puneti fructe peste cereale. Puteti face o fata zambitoare cu banane feliate drept ochi, struguri pentru nas si o felie de portocala drept gura.
Oferiti copiiilor stafide sau alte fructe uscate in locul bomboanelor; suc natural pentru pranz in locul bauturilor racoritoare carbogazoase, sau a altor bauturi indulcite cu zahar.
Oferiti copiiilor bucati de fructe si suc natural 100%. De regula, continul de fructe din bauturile sau gustarile cu aroma de fructe este foarte scazut.

Aveti grija de sanatatea dumneavoastra:
Spalati fructele inainte de a le consuma. Frecati fructele sub jetul de apa pentru a indeparta impuritatile si bacteriile. Dupa spalare, uscati fructele.
Pastrati fructele separat de carnea cruda in timpul cumparaturilor, prepararii sau pastrarii lor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1390 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014223 (s)