News Flash:

Sfaturi pentru a invinge insomnia

16 Iunie 2019
1017 Vizualizari | 0 Comentarii

Se apropie dimineata iar tu nu ai reusit sa închizi ochii? Iata cateva informatii si recomandari care te vor ajuta sa ai un somn profund si odihnitor. În mod normal, somnul pe timpul noptii dureaza 7-8 ore pentru adulti si este bine sa fie fara întreruperi. Cercetatorii au ajuns la concluzia ca cel mai benefic somn pentru organism este în intervalul orar 22:00-00:00, datorita secretiei crescute, din aceasta perioada, a hormonului melatonina.

Melatonina este un neurohormon secretat de glanda epifiza, care regleaza ritmul somn-veghe si scade o data cu înaintarea în varsta. Secretia de melatonina are un nivel maxim la bebelusi, iar ea este inhibata de lumina zilei si stimulata la caderea serii (acesti stimuli sunt de la retina). Insomnia severa poate afecta capacitatea de munca si slabi imunitatea organismului, de aceea este bine sa iei masuri din timp.

În primul rand este important sa identifici daca insomnia este determinata de starea psihica (anxietate, stres) de mediu (lumina puternica, zgomot) cauze medicale (probleme respiratorii, digestive), etc. De asemenea, este bine sa tii cont si de factorii care pot contribui major la instalarea insomniei: nicotina, cafeina, cocaina, somnifere, alimentatie nesanatoasa, lipsa de miscare, contraceptive.

Somnifer natural din 2 ingrediente. Se amesteca într-un borcan 5 parti zahar si o parte sare. Se pastreaza la loc ferit de umezeala, iar seara se ia între degete o cantitate mica si se pune sub limba. Actioneaza ca un somnifer natural si foarte eficient. / O baie fierbinte cu sare înainte de culcare. Aceasta baie te va ajuta sa te relaxezi si sa îti doresti sa ajungi repede în asternuturile curate din dormitor. Sigur, nu este indicat sa exagerezi. / Lapte cald. Din batrani se stie ca un pahar de lapte cald baut înainte de culcare relaxeaza sistemul nervos. Daca nu îti place laptele, bea un ceai de tei, care va avea acelasi efect. / Fa mai multe exercitii fizice în timpul zilei. Oamenii care au o activitate sedentara sufera mai des de insomnie, de aceea nu neglija acest aspect. Chiar 15-30 de minute de miscare pe zi vor face diferenta!

Fa-ti un program. Fixeaza-ti o ora de culcare (pana în miezul noptii) si încearca sa o respecti. Organismul se va obisnui astfel! / tine departe de pat aparatele care raman în priza: computer, telefon mobil, televizor. Toate au campuri electromagnetice care îti vor strica somnul. / Mai stai 30 de minute dupa ce ai închis laptopul sau televizorul, deoarece mintea ta este tot stimulata. Priveste pe fereastra. Inspira si expira. / Aromoterapie si acupunctura. O casa aerisita si parfumata cu uleiuri esentiale naturale iti va stimula starea de bine. Un alt remediu pentru insomnie, recomandat în medicina chineza, este acupunctura. Studiile au indicat ca dupa 5 saptamani de acupunctura creste secretia de melatonina si este îmbunatatita calitatea somnului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

insomnie somnifer melatonina acupunctura uleiuri esentiale lapte
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2316 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023473 (s)