News Flash:

Sfaturi pentru a intretine cresterea parului

22 Decembrie 2010
6199 Vizualizari | 0 Comentarii
Desi foarte multe femei isi doresc un par lung, nu toate au posibilitatea sa il creasca la fel. Factorii genetici, dar si dieta, suplimentele alimentare, hormonii influenteaza cresterea parului si structura firului de par din interior. In schimb factorii externi precum coafarea, tunsul, ingrijirea parului, vopsitul si decoloratul, afecteaza parul din exterior si pot fi mult mai agresivi decat factorii interni. Iata ce puteti face pentru a stimula cresterea parului.


1. Consumati proteine
Proteinele sunt alcatuite din aminoacizi esentiali pentru dezvoltarea organismului, si implicit a parului. Cinci tipuri de aminoacizi sunt in special importante pentru cresterea parului: cisteina, cistina, metionina, arginina si lizina. Aportul deficitar de proteine pe o perioada indelungata poate inhiba cresterea parului, urmata de caderea sa cateva luni mai tarziu. Aceasta se intampla deoarece organismul va distribui cantitatea de proteine primita din alimentatie in principal la organele si structurile vitale. De aceea, nu trebuie sa lipseasca din dieta alimente precum carne slaba, peste, oua, lapte si produse lactate, soia si cereale.

2. Consumati carbohidrati nerafinati
Carbohidratii reprezinta o sursa esentiala de energie si ajuta la cresterea si dezvoltarea tesuturilor. De asemenea, aduc un aport important de vitamine B care sunt vitale pentru un par sanatos. Carbohidratii reprezinta 55-60% din necesarul zilnic de calorii, si de aceea este important sa consumi alimente ce contin carbohidrati nerafinati, in schimbul dulciurilor si produselor fainoase. Astfel de alimente sunt legumele, fructele, cerealele integrale, orezul maro si cartofii.

3. Consumati cantitati adecvate de grasimi
Grasimile sunt utilizate pentru producerea de energie si pot fi atat de origine animala cat si vegetala. Organismul necesita un aport corespunzator de grasimi (25-30% din totalul zilnic de calorii) pentru a mentine starea de sanatate. Se recomanda ca grasimile sa fie procurate din produse animale slabe si surse vegetale.

4. Atingeti un echilibru nutritional potrivit organismului dumneavoastra
Cat de mult trebuie sa mananci din fiecare grupa alimentara depinde de o serie de factori care includ varsta, sexul, starea de santate, si nivelul de activitate fizica. Cand iti pregatesti masa sau gustarea ia in considerare urmatoarele indicatii:
- consuma o varietate bogata de alimente
- redu consumul de mancaruri de tip fast-food
- alege alimente naturale sau produse slab rafinate cat mai des posibil
- nu gati in exces mancarea

5. Sustineti dieta cu suplimente alimentare atent alese
Adoptarea unei diete echilibrate este esentiala pentru un par sanatos si frumos, insa este posibil ca aceasta sa nu fie de ajuns. Metodele moderne de procesare si preparare a alimentelor pot reduce semnificativ cantitatea de nutrienti continute de acestea. Stresul poate duce, de asemenea, la scaderea nivelului de substante nutritive din organism. In plus, activitatea fizica poate consuma mai rapid unele substante nutritive. In general este indicat ca pe langa dieta sa utilizezi suplimente de multivitamine si minerale, unele create special pentru mentinerea sanatatii parului.

Citeste si:

Lipitorile, tratament pentru calvitie

Uleiuri esentiale impotriva matretii si caderii parului

Obligeana te scapa de fumat si de chelie. Iata cateva remedii cu aceasta radacina

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

consumati proteine
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1468 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013931 (s)