News Flash:

Sfat alimentar pentru sanatatea scolarilor

9 Iulie 2018
379 Vizualizari | 0 Comentarii


In colectivitati, copiii sînt mai expusi imbolnavirilor de tot felul, de la gripa pana la bolile grave ale copilariei. La varsta scolarizarii, copiii se imbolnavesc frecvent de afectiuni contagioase. Este un lucru natural, sistemul lor imunitar nu este inca dezvoltat. Dar, ca parinti, le putem fortifica sanatatea cu o alimentatie adecvata, astfel incît organismul copilului sa reziste atacurilor cu microbi din mediul scolar. Mai e nevoie si de niste reguli stricte de igiena, care, daca le deprind, scad considerabil riscul îmbolnavirilor. Iar daca, totusi, copilul a contactat o boala a copilariei, trebuie sa stim care sînt remediile naturiste care îl pot ajuta sa o învinga fara complicatii.

Primul sfat cu privire la sanatatea scolarului se refera la alimentatie. Din cauza activitatii sporite, prin învatatura si miscare, cheltuiala energetica a copilului este mai mare în perioada scolii decît de obicei. De asemenea, necesitatile calorice sînt mai mari iarna decît vara. În plus, aportul alimentar corect trebuie respectat pentru ca este vorba de o perioada de crestere. Nutritionistii spun ca nevoile optime ale copiilor de 6 ani sînt de circa 1.800 cal/zi (61 g proteine, 62 lipide si 231 g glucide). Nevoile energetice ale copilului între 5 si 15 ani sînt de 65-50 cal/kg corp/zi. Aceste nevoi calorice ale scolarului sînt mai mari decît ale adultului.

 Unii specialisti recomanda, în vederea unei mai bune cresteri a organismului, o cantitate mai mare de proteine: 3-3,2 g/kg corp/zi. În general, în aceasta perioada de viata, proteinele trebuie sa acopere 12-15% din aportul total caloric, substantele energetice, respectiv glucidele, 40-50% si lipidele, 40%. Proteinele au un rol esential în toata perioada de crestere. Trebuie, însa, respectat un echilibru între cantitatile de proteine animale si cele de origine vegetala. Copilul de vîrsta scolara poate sa consume carne de doua ori pe zi, una din mese constînd în carne de peste. Cele mai bune surse de proteine sînt: unt, brînzeturi, oua, peste, fructe de mare, carne macra de vita, carne alba de pui fara piele, legume.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

reguli alimentatie scolari sanatate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1771 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015271 (s)