News Flash:

Semnele specifice sindromului de burn out

7 Martie 2019
449 Vizualizari | 0 Comentarii

Acest termen provine din psihologie si a fost introdus in 1974 de catre specialistul Herbert Freudenberger. Chiar daca sindromul de burn out nu este considerat o afectiune propriu-zisa, nu inseamna ca semnele instalarii lui ar trebui neglijate. Oboseala cronica si lipsa motivatiei sunt simptomele acestei afectiuni in fazele incipiente. Insomnia, dificultatea de concentrare si pierderea poftei de mancare sunt alte semne ce incep sa contureze tabloul clinic al sindromului de burn out.

Odata instalat, sindromul de burn out evolueaza treptat, astfel ca este mai greu de recunoscut la inceput. Persoanele afectate de aceasta problema nu se mai simt implinite sufleteste si au deseori nemultumiri legate de viata lor. Starile de iritabilitate apar tot mai des in stadiile avansate ale afectiunii, astfel ca intervin des conflicte la locul de munca ori acasa. Alte simptome pe care le veti simti sunt depresia, anxietatea si starile de furie. Mai mult de atat, depresia poate ajuta la nasterea gandului ca lumea va fi mai buna daca ele nu ar exista. Semnele acestui sindrom nu se resimt doar la nivel psihic, ci si fizic. Persoanele afectate de aceasta afectiune vor avea dureri in piept, gastrointestinale, de cap si se vor confrunta cu palpitatii, dificultati de respiratie, ameteli si chiar lesin. Pe fondul acestor schimbari petrecute in organism, sistemul imunitar nu va mai reactiona la fel de bine in fata atacurilor „din afara”. Prin urmare, corpul va deveni mai vulnerabil in fata racelilor si a gripelor.

Afectiunea denumita burn out poate sa aiba la baza mai multi factori. Printre acestia se numara implicarea in prea multe activitati zilnice, lucru ce poate aduce o persoana in pragul colapsului fizic si psihic. Pe fondul epuizarii, apar si temerile celui sau celei care se confrunta cu burn out ca nu este suficient de competent/a la locul de munca. O activitate pe care la inceput o facea de placere ajunge sa fie un supliciu, in cele din urma. Astfel, apar si conflicte cu alti colegi sau chiar cu superiorii, la serviciu. In acest cerc vicios, vor intra, in scurt timp si relatiile cu apropiatii si cu familia, prejudiciate de problemele de la serviciu. Se creeaza asadar un dezechilibru care determina persoana care se confrunta cu burn out sa se izoleze, ceea ce mareste efectul stresului.
 
Sindromul de burn out, sau boala muncii in exces, a devenit un fenomen tot mai des intalnit in societatea actuala. Nu este usor sa faceti fata efectelor lui neplacute, insa intotdeauna exista solutii care pot sa amelioreze situatia. Este extrem de important sa veniti in ajutorul corpului vostru cu aliati care sa il sustina in activitatile de zi cu zi. Puneti accent pe ingrediente care imbunatatesc starea emotionala, cresc puterea de concentrare, stimuleaza memoria si atentia, ofera energie, stimuleaza sistemul imunitar si combat starile de nervozitate. 

Puteti lupta impotriva sindromului de burn out cu ajutorul vitaminelor. Cele mai puternice efecte impotriva stresului le au vitaminele A (morcovi, cartofi, dulci, ficat, varza kale, spanac), cele din complexul B (porumb, avocado, ciuperci, conopida), C (capsuni, ardei rosii, broccoli, catina, macese, citrice) si E (migdale, spanac, broccoli, masline). De asemenea, mentinerea unui nivel optim de fier in organism este importanta pentru sanatate. O astfel de carenta in corp poate provoca oboseala, dureri in piept, infectii frecvente, ameteli, palpitatii, dureri de cap si anemie. 

Floarea pasiunii este un alt aliat de baza pentru alungarea stresului din organism. Ea calmeaza nervii, trateaza insomnia si tine la distanta anxietatea. Un alt ingredient spre care merita sa va indreptati atentia este taurina (acidul aminoetilsulfonic), avand in vedere ca este recunoscuta pentru faptul ca imbunatateste performantele mentale. Pentru a combate efectele neplacute ale sindromului de burn out, fiti activi, urmati o dieta sanatoasa, meditati si socializati mai mult. Este important sa descoperiti factorii care contribuie la dezvoltarea sindromului de burn out si sa incercati sa ii tineti sub control. Discutati cu superiorii si gasiti alternative care sa faca mediul de lucru mai flexibil, mai relaxant si mai motivant. Renuntati la tot ceea ce va afecteaza sanatatea.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

oboeala insomnie concentrare apetit motivatie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1556 (s) | 36 queries | Mysql time :0.023105 (s)