News Flash:

Semne timprii ale lipsei de magneziu si problemele grave pe care le poate cauza

27 Octombrie 2016
4258 Vizualizari | 1 Comentarii
Magneziul este un element esential angrenat in functionarea a aproape tuturor functiilor corporale. Incepand de la sanatatea celulelor si pana la sanatatea inimii, magneziul joaca un rol vital in organism. Deficientele de magneziu subrezesc sistemul imunitar si cresc sensibilitatea la imbolnaviri.

Cu toate astea, multi oameni nu cunosc in prezent care este doza zilnica optima de magneziu. Statisticile arata ca majoritatea americanilor, adica aproape 80 la suta din populatia SUA, potrivit spuselor dr. Mercola, sufera de deficiente de magneziu. Vestea buna este insa ca magneziul este usor de integrat in alimentatie. Exista numeroase alimente cu continut mare de magneziu, alimente precum cerealele, fructele, legumele crucifere, nucile, pestele, avocado-ul, bananele si chiar ciocolata neagra.

De ce este bine sa ai in casa clorura de magneziu 

Problema este ca putine dintre aceste alimente se regasesc in alimentatia americana tipica. Majoritatea oamenilor in ziua de azi consuma alimente procesate, care sunt foarte sarace in acest mineral.

Motivele pentru care magneziul este esential pentru sanatate

Printre functiile principale ale magneziului se numara:
• Productia de energie celulara
• Sprijinirea digestiei sanatoase
• Gestionarea procesului de sinteza a proteinelor si de formare de noi celule
• Activitatea enzimatica, sustinerea a mii de procese biochimice
• Mentinerea unui bun echilibru de minerale

Magneziul este activatorul a peste 300 de enzime. Enzimele regleaza numeroase functii corporale, printre care si productia de energie si contractiile musculare. Magneziul actioneaza precum un semnal ca le indica muschilor cand sa se contracte sau sa se relaxeze, iar contractiile musculare din preajma vaselor sanguine mari afecteaza in mod direct tensiunea arteriala.

Alimentele care contin cel mai mult magneziu 

Magneziul, un ion intracelular, are grija ca aproape toate chimicalele din organism sa isi indeplineasca sarcinile obisnuite. Cea mai mare concentratie de magneziu se intalneste in oase. In jur de 20-30 la suta din concentratia de magneziu se intalneste in muschi, si doar aprox. 2 la suta in afara celulelor.

Acum ca am acoperit aspectul functional, mai ramane sa vedem care sunt simptomele deficientei de magneziu pe care trebuie sa le ai in vedere.

Iata 9 semne de avertizare care se instaleaza timpuriu:
• Crampe musculare
• Insomnie
• Anxietate
• Hipertensiune arteriala
• Dureri musculare sau fibromialgie
• Migrene persistente
• Oboseala
• Diabet de tipul 2
• Osteoporoza

Alte simptome posibile sunt pierderea poftei de mancare, greata si stare generalizata de rau. Necorectate, deficientele de magneziu pot genera simptome mai severe.

Iata si o lista a acestor semnale de alarma grave:
• Senzatie de amorteala si de furnicatura in membre
• Tulburari de personalitate
• Contractii musculare neregulate si crampe musculare
• Aritmii
• Crize convulsive
• Spasme coronariene
• Caderea parului

Incepe cu alimentatia:
La fel ca in cazul altor deficiente de vitamine sau de minerale, ideal este sa incepi prin ajustarea alimentatiei. Exista patru categorii de alimente care contin cantitati mari de magneziu. Printre acestea se numara legumele cu frunze de culoare verde-inchis (spanacul si varza), nucile si semintele (semintele de dovleac), pestele (mai ales macroul), fasolea si lintea (boabele de soia, fasolea uscata, mazarea), cerealele integrale (orezul brun, quinoa), avocado-ul, lactatele semidegresate (iaurtul simplu, branza de capra), bananele, fructele deshidratate (prunele, caisele si curmalele uscate), si ciocolata neagra.

Daca nu reusesti sa cresti nivelul seric de magneziu doar prin ajustarea alimentatiei, poti recurge si la suplimente alimentare. Este important, insa, ca dozele de magneziu sa fie ajustate treptat. Incepe cu o doza mica pana ce ajungi la 300-400 miligrame pe zi (desi magneziul poate fi administrat in siguranta si pana la doze zilnice de 600 de miligrame).

Este important de stiut ca magneziul actioneaza si ca un laxativ, acesta fiind unul dintre motivele pentru care doza trebuie crescuta treptat.

O substanta atat de importanta precum magneziul nu trebuie nicicand neglijata. Indiferent daca obtii doza corecta de magneziu din alimente sau din suplimente alimentare, este crucial sa faci tot posibilul sa nu ajungi sa suferi de deficiente.

sursa: secretele.com


magneziul functiilor sanatatea celulelor organism doza zilnica
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Sorin  | #8386
Ai mancat un u la timpurii in titlu si a iesit timprii!
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1564 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028018 (s)