News Flash:

Semne care iti arata ca ai exagerat cu dieta

11 Februarie 2014
1264 Vizualizari | 0 Comentarii
Specialista in nutritie Cynthia Sass realizeaza pentru „Health“ un clasament al simptomelor care ar trebui sa ne puna pe ganduri atunci cand tinem o dieta. „Nu vreau sa diagnostichez pe nimeni prin acest clasament, insa este bine de stiut cand sa ne trezim la realitate. Acestia sunt cinci indicatori ai faptului ca eforturile tale pentru o viata mai sanatoasa s-au transformat, de fapt, in obiceiuri negative“, declara Cynthia Sass.  
1. Ai devenit obsedat de cantarul din baie   
„Eu chiar cred ca este in regula, si pentru anumiti oameni chiar recomandat, sa nu te cantaresti“, spune specialista. Fluctuatiile in greutate, de la zi la zi, chiar de la ora la ora, sunt absolut normale deoarece atunci cand te sui pe cantar nu cantaresti doar muschii si grasimea corporala, ci si fluidele, mancarea din tractul gastrointestinal care nu a fost digerata sau absorbita, deseurile neeliminate inca si glicogenul, adica forma carbohidratilor din muschi si din ficat. Mai mult, poti retine apa si construi muschi pe masura ce pierzi din grasimea corporala, lucru care inseamna ca numarul kilogramelor inregistrat pe cantar poate ramane nemodificat.   
Din cauza tuturor acestor motive, greutatea ta corporala nu-ti spune prea multe. Si totusi, oamenii devin obsedati de numarul kilogramelor si se simt furiosi si chiar nedreptatiti daca nu scade acest numar afisat pe cantar.  
In cazul in care ai ajuns sa te cantaresti de mai mult de o data pe zi, sau daca dispozitia ta este afectata serios de kilogramele inregistrate pe cantar, daca mananci prea putin sau exagerezi cu exercitiile fizice din cauza ca nu slabesti, clar relatia ta cu dieta a devenit nesanatoasa.  
„Lasa cantarul la o parte si concentreaza-te pe cum se simte organismul tau. Mai mult, consulta un specialist si adapteaza-ti asteptarile cu privire la pierdutul kilogramelor“, sfatuieste specialista.  
2. Dieta ta a devenit un secret, o rusine pe care nu vrei s-o impartasesti   
Atunci cand incerci sa mananci sanatos si sa scapi de kilogramele in plus, nu ai niciun motiv sa spui tuturor despre regimul tau. Insa, daca simti nevoia sa eviti subiectul deoarece ti-e teama sa nu fii judecat din cauza strictetii tale, atunci e posibil sa fi intrecut limita. „Acest lucru se intampla mai ales pentru ca propriul tau instinct iti spune ca exagerezi, ca esti prea strict, dar nu vrei sau nu poti sa te opresti“, continua Cynthia Sass.   
„Un semnal de alarma este atunci cand te tii de un plan, de o dieta «sanatoasa» chiar si atunci cand ai efecte adverse nesanatoase, cum ar fi oboseala, iritabilitatea, tulburari de somn, imunitate scazuta si foame constanta. Chiar daca scapi de kilogramele in plus sau daca mananci doar alimente foarte sanatoase, daca tu nu te simti hranit, iti faci mai mult rau decat bine“, adauga expertul.   
Un echilibru in dieta, chiar adaugarea unor alimente planului de slabit va conduce la rezultate mult mai bune, nu doar in ceea ce priveste controlul greutatii, ci si din punct de vedere emotional.  
3. Respectul de sine este strans legat de succesul dietei   
Aceasta este o reactie tipica, conform Cynthiei Sass. „Oamenii si-au dezvoltat un model de fericire si se simt puternici atunci cand se comporta «bine» si se simt complet nefericiti atunci cand se comporta rau. Din nefericire, aceste asociatii pot impiedica progresul unei diete, deoarece nu-ti permit sa analizezi ce ai gresit si de ce. Si atunci cand nu stii ce faci gresit, este foarte dificil sa te schimbi“, spune Cynthia.  
E posibil sa calci pe alaturi deoarece dieta e prea stricta si hormonii foamei au luat-o razna. Daca acesta este cazul, rezolvarea consta in modificarea alimentatiei, si nu in sentimentele de nefericire. Sau, daca ai tendinta sa mananci pe fond nervos, solutia sta in rezolvarea problemelor emotionale, si nu in depresia cauzata de prea multa mancare.   
4. Energia ta mintala se consuma toata doar pe mentinerea dietei   
Pentru anumiti oameni dieta devine o obsesie. Daca te gandesti mereu la ce ai mancat sau la ce ai sa mananci si te ingrijorezi de greutatea ta pana in punctul in care nu mai poti fi atent la nicio alta activitate de zi cu zi, scopul de scadere in greutate eclipseaza clar scopul unei vieti sanatoase din toate punctele de vedere.   
„Nu trebuie sa fii asa, pur si simplu concentreaza-te doar pe lucrurile de baza pentru a vedea rezultate. Mananca la ore stabilite, mesele trebuie sa fie echilibrate si sa includa multe legume si fructe, dar si proteine, grasimi sanatoase si portii mici de carbohidrati «buni» si opreste-te cand te-ai saturat. Asa vei reusi sa vezi rezultate si vei avea timp sa te ocupi si de alte parti ale vietii tale“, ne sfatuieste specialista.   
5. Dieta te indeparteaza de familie si de prieteni  
Cand ajungi sa eviti reuniunile de familie sau iesirile in oras cu prietenii doar pentru ca ti-e frica sa nu calci pe langa si sa-ti strici dieta sanatoasa, atunci e posibil sa ai o problema. „Evitarea situatiilor care ar putea sa te scoata din ritm sunt destul de normale. Insa normalul nu isi mai are locul atunci cand te izolezi si eviti oamenii dragi doar la gandul ca trebuie sa rezisti. Atunci lucrurile au mers prea departe“, este de parere Cynthia Sass. 
Exista moduri sa te bucuri de compania altora chiar si atunci cand nu impartasesti aceleasi obiceiuri alimentare. De exemplu, in cadrul unei petreceri adu tu ceva sanatos pe care sa imparti cu toata lumea. Sau alege restaurante unde stii sigur ca exista si echivalente sanatoase la alimentele preferate de familie. Si mai simplu este sa alegi sa-ti petreci timpul impreuna cu prietenii sau familia facand o excursie sau o plimbare, in loc de intalnirea dintr-un bar.  
„Daca pui mai mare pret pe dieta si nu pe cei dragi, ia in considerare ajutorul unui profesionist“, conchide dieteticianul Cynthia Sass.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cynthia sass dieta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1915 (s) | 23 queries | Mysql time :0.051588 (s)