News Flash:

Semne care indica un posibil diabet la copilul tau

22 August 2012
1279 Vizualizari | 0 Comentarii

Cele mai recente date din România arata ca peste 18.000 de copii sufera de diabet. Boala, considerata pâna nu demult specifica adultilor, apare la vârste din ce în ce mai mici, iar numarul celor afectati este în continua crestere.

Principalii vinovati sunt alimentatia de tip fast food, precum si faptul ca, în ultima vreme, copiii par sa fii uitat ce înseamna miscare.

 

Primele semne de diabet la copii
De obicei, cei mai predispusi riscului de diabet sunt copiii care au un istoric în familie în acest sens sau care sunt obezi. Daca copilul tau se afla într-una din aceste situatii ar trebui sa fii atent la urmatoarele semne:

- sete excesiva, în special în timpul noptii

- mers frecvent la toaleta

- oboseala, letargie

- infectii frecvente si rani care nu se vindeca

- vedere în ceata

 

 

Cum sa previi diabetul la copii
Pentru a preveni diabetul la copii trebuie sa ai grija de doua aspecte majore: alimentatia si miscarea.

În ceea ce priveste alimentatia ai grija sa:

- încurajezi copilul sa manânce micul dejun. Cerealele si laptele reprezinta un mic dejun rapid si sanatos, care îi va împiedica pe copii sa-si doreasca vreo gustare bogata în grasimi sau zaharuri.

- încurajezi copilul sa manânce mai multe fructe. Crude, uscate, congelate, smoothie, indiferent de forma în care îi dai fructele, important este sa le manânce.

- încurajezi copilul sa mânânce mai multe legume. Poti încerca sa adaugi multe legume la pastele lui preferate (integrale, desigur). Chiar si o pizza pregatita în casa, cu multe legume poate fi o alegere buna.

- ai pregatite pentru gustare alimente nesarate, iaurt degresat, briose din cereale integrale, fructe uscate sau seminte.

- încurajezi copilul sa încerce alimente noi. Alimentatie sanatoasa înseamna introducerea unei varietati largi alimente si nu limitarea optiunilor.

- încurajezi copilul sa participe la pregatirea mesei. În acest fel îi va fi mai greu sa faca nazuri la ceva preparat de mâinile lui.

 

 În ceea ce priveste miscarea ai grija sa:

- mergeti pe jos sau sa folositi mijloacele de transport în comun pentru distante scurte

- încurajezi copilul sa faca un sport, sa mearga cu bicicleta sau cu rolele în timpul liber

- limitezi timpul petrecut de copil în fata televizorului, calculatorului

- nu lipseasca de la orele de educatie fizica.

sfatulparintilor.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1627 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020285 (s)