News Flash:

Semne ca te afli in pragul unei caderi nervoase

27 Februarie 2017
2178 Vizualizari | 0 Comentarii
caderi nervoase
Esti un car de nervi si simti ca-ti explodeaza capul? Ei bine, nu ai nevoie de nimeni care sa-ti spuna ca esti  la apogeul unei crize de nervi, nu-i asa? Dar, daca ai fi fost atent la anumite lucruri, nu ai fi ajuns, poate, in aceasta situatie neplacuta si epuizanta. Sally Brown, psihoterapeut, a dezvaluit pentru dailymail.com care sunt aceste semne care ar trebui sa ne puna in garda imediat si c ear trebui sa facem pentru a limita efectele unei crize de nevi.
Tendinta de a evada in fantezie. Fiecare avem un element intrinsec care ne ajuta sa supravietuim traumelor si perioadelor de anxietate si depresie. Tentatia de a fugi face parte din acest sistem de aparare innascut care isi are originea in cel mai veche parte a creierului – sistemul limbic. Acesta stie cand o situatie reprezinta o amenintare la adresa starii noastre de bine si trimite mesaje de „evadare“. Partea cea mai evoluata a creierului – cortexul prefrontal – contorizeaza aceste impulsuri primare si le supune analizei logice, rationale. O abordare a situatiilor in alb sau negru ne ne este de folos. Riscam sa ne loveasca depresia si anxietatea. Cu siguranta exista si alte optiuni in afara de ori-ori, dar suntem mult prea nervosi pentru a le mai putea sesiza. Recomandarea este ca atunci cand nu reutim sa ne descurcam singuri sa apelam la un specialist.
Nu ai niciun moment de relaxare. Anxietatea are un efect cumulativ, la fel ca un pahar in care tot picura apa. Este important sa il evacuam din cand in cand, astfel ca avem nevoie sa ne relaxam si sa ne calmam corespunzator. Doar 20 de minute pe zi de relaxare a mintii prin intermediul respiratiei poate reduce anxietatea si nivelul de cortisol – hormonul stresului – din organism in doar 5 zile, potrivit studiilor facute. in mijlocul unei furtuni nervoase poate ca ne vine mai greu sa credem ca un exercitiu simplu ca acesta de respiratie face diferenta si aduce calmul.insa chiar asa este.
Te chinui sa iei decizii. Dificultatea de a lua decizii, fie si minore, precum este aceea de a alege cerealele pentru micul dejun poate fi cel mai precoce semn al unei crize. Sentimentul ca suntem depasiti de indatoririle zilnice pe care le avem sunt un simptom al cortisolului care a atins niveluri inalte si asta merge mana in mana cu o concentrare precara si o lipsa mare de atentie. Adesea, la baza imposibilitatii de a lua decizii minore este vorba si despre frica noastra de a gresi si de lipsa de incredere in propria persoana. Poate fi vorba si despre o frica fata de o critica a atiunilor noastre facuta de prieteni sau de dusmani din care estimam ca vom iesi cam sifonati. Cand suntem intr-o asemenea stare este important sa fim blanzi cu noi insine si sa incercam sa ne crestem stima de sine. Un inceput poate fi in delegarea sarcinilor, atat cat putem, de la serviciu si de acasa. 
Te retragi intre 4 pereti. Instictul de a ne izola atunci cand ne simtim depasit de situatie e firesc. Cand cereierul este suprastimulat nu ne dorim o stimulare in plus sau orice altceva presupune efort. insa o lipsa de sustinere sociala va inrautati lucrurile, lasandu-ne cu impresia ca suntem izolati si singuri. Punctul de vedere al unei alte persoane intr-o astfel de situatie poate fi vitala. E dificil, insa e important sa tinem canalele de comunicare deschise. N-ar trebui sa evitam sa ne vedem cu prietenii, pe motiv ca acest lucru va fi plicticos sau ne va schimba dispozitia din rau in mai rau.
Nu poti dormi. Tulburarile de somn este un semn clasic al depresiei si al anxietatii. Atunci cand dormim, organismul metabolizeaza hormonul stresului, astfel ca atunci cand nu dormim cum trebuie nu „resetam“ nivelul de stres adunat de-a lungul zilei.
Ai atacuri de panica. Cand anxietatea este netratata, devine un declansator al atacurilor de panica, sentimentul ca suntem covarsiti de frica si de pericolul care apare din senin. Cand suntem anxiosi expiram mai mult dioxid de carbon decat producem, iar scazand nivelul de dioxid de carbon se schimba temporar nivelul pH-ului din sange care devine mai alcalin – asa numita alcaloza respiratorie. Managerierea respiratiei este vitala pentru tinerea sub control a panicii.
sursa: adevarul.ro

nervi crize semne
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1194 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013756 (s)