News Flash:

Semne ca e cazul sa mananci diferit

17 Ianuarie 2014
1246 Vizualizari | 0 Comentarii
In haosul zilelor aglomerate ale vietii moderne, ne e greu sa observam semnele subtile pe care ni le transmite corpul ca se intampla ceva in neregula cu noi. Totusi, daca am fi mai atenti, am constata ca aceste semnale exista.
Lasand de-o parte excesele ponderale, mai multe studii realizate in ultimii ani arata ca radacinile mai multor probleme moderne de sanatate se pot regasi in hrana de zi cu zi. Aceste probleme nu apar peste noapte, ele se instaleaza in timp. 
1. Iti cade mult par 
Unul dintre primele semne ca dieta ta nu contine toate substantele nutritive necesare este pierderea unor pumni intregi de par. Curele de slabire prin infometare pot fi de vina pentru aceasta manifestare, dar si alimentatia saraca in proteine, acizi grasi esentiali, vitamina C, zinc si fier se asociaza cu pierderea parului sau cu subtierea firelor si cu pierderea stralucirii. 
2. Semne ale imbatranirii premature
Imbatranirea nu este evitabila, nici reversibila. Dar procesul de imbatranire a pielii poate fi accelerat sau incetinit, in functie de gesturile si de alimentatia noastra. O analiza complexa realizata in 2012 de o echipa de cercetatori germani a aratat ca pentru a ne mentine pielea tanara cat mai mult timp ar trebui sa adoptam o dieta bogata in vitaminele A, C, D si E, dar si in antioxidanti precum carotenoizi (din morcovi, rosii, spanac, broccoli etc.), tocoferolul sau vitamina E (din uleiuri vegetale, nuci si seminte) si flavonoizii (din patrunjel, ceapa, fructe de padure, ceai verde etc.). 
3. Dantura cu probleme
Semne specifice ale unei diete dezechilibrate sunt gingiile inflamate sau care sangereaza usor, cariile si chiar pierderea dintilor. Persoanele care au frecvent probleme cu dantura in ciuda unei igiene orale riguroase poate fi necesara o schimbare a alimentatiei, care era necesara de mai multa vreme. Este evident ca o alimentatie bogata in zahar creste riscul de carii, dar studiile realizate in ultimii ani arata ca si frecventa expunerii la alimente cu mult zahar este importanta. 
In cadrul unui studiu, citat de publicatia „Huffington Post“, frecventa consumului de sucuri a fost asociata cu un risc semnificativ de stricare a danturii. Daca bei sucuri dulci toata ziua inseamna ca dintii tai sunt constant inundati cu zahar. In plus, o alta cercetare americana a specialistilor de la Universitatea din Connecticut sugereaza ca gingiile inflamate si sensibile sunt asociate cu un aport insuficient de alimente bogate in vitamina C.
4. „Amorteala“ creierului 
Cand simti ca nu te mai poti concentra bine si ca, oricat de mult te-ai stradui, nu poti sa tii minte toate lucrurile pe care le ai de facut o explicatie poate fi  ca nu te hranesti corespunzator. Buna functionare a creierului uman depinde intr-o mare masura de o nutritie corecta, in special de un aport suficient de acizi grasi esentiali Omega 3 (din peste, nuci, seminte de in etc.). De altfel, mai multe cercetari au demonstrat importanta grasimilor Omega 3 pentru dezvoltarea functiilor cognitive in toate etapele vietii. 
5. Tulburari digestive 
Aproape orice disconfort digestiv poate fi pus pe seama unei alimentatii proaste. Cea mai frecventa eroare de alimentatie pe care o facem este ca nu includem in dieta suficiente fibre alimentare solubile. De fapt, statisticile arata ca foarte putine persoane respecta recomandarile nutritionistilor de a avea un aport zilnic de 25 de grame de fibre in cazul femeilor si de 38 de grame de fibre in cazul barbatilor. Daca te confrunti cu probleme digestive (constipatie, scaune moi etc.), poti incerca sa incluzi in alimentatia zilnica cereale integrale, orez brun, nuci, seminte si fructe si legume proaspete (nu sucuri). 
6. Vindecarea dificila a ranilor 
Pentru ca o rana sa se inchida si sa se vindece rapid este nevoie ca organismul sa fie „aprovizionat“ cu suficiente substante nutritive prin hrana. Vindecarea dificila a loviturilor sau a ranilor poate fi un indicator clar ca alimentatia poate suferi imbunatatiri. Este recomandat in special aportul de proteine de calitate (din peste, dar si din leguminoase, cum sunt fasolea si lintea sau din ciuperci), precum si de micronutrienti (vitamine si minerale esentiale). 
7. Prea putina energie
Calitatea alimentatiei isi spune cuvantul si in ceea ce priveste nivelul tau zilnic de energie. Daca te confrunti in fiecare zi cu senzatia ca nu ai destula energie si ca trebuie sa bei cafea din ora in ora este posibil sa fie de vina alimentatia bogata in carbohidrati simpli (biscuiti, produse de patiserie, dulciuri din comert etc.) si prea saraca in proteine. Studiile arata ca o combinatie perfecta care te poate energiza fara sa mai fie nevoie de prea multa cafea este intre cereale integrale si proteine de calitate (peste, carne de pui sau de curcan, vita, oua, lactate cu putine grasimi, fasole, mazare sau linte). 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

excesele ponderale probleme sanatate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1919 (s) | 34 queries | Mysql time :0.064762 (s)