News Flash:

Secrete alimentare benfice sanatatii tale

7 Februarie 2019
413 Vizualizari | 0 Comentarii

Sucul de portocale se bea intotdeauna in timpul micului dejun sau dupa masa. Pentru ca portocalele sunt o sursa de vitamina C (50-60 mg/ 100 g). Sucul de portocale nu trebuie consumat pe stomacul gol, deoarece sunt fructe bogate in acid citric, care irita stomacul fragil si provoaca ulceratii. E bine sa incepi micul dejun cu un aliment „moale”, cum ar fi lactatele sau cerealele, pentru a tapeta peretii interni ai organelor digestive si a-i feri de aciditate.

Fructele se consuma in afara meselor principale, dimineata si / sau dupa-masa. Consumarea fructelor intre mese are doua avantaje: sunt bogate in fibre, apa si fructoza, dar si in vitamine si minerale, se digera repede si te energizeaza. De asemenea, ofera posibilitatea consumarii de vegetale proaspete care sunt recomandate in cinci portii pe zi, ceea ce e dificil cand iei cate trei mese zilnic.

Salata se consuma la antreu. Este bogata in apa (92%), slab energetica (13 kcal/100 g) si nu contine multe grasimi (mai putin de 0,5 lipide). Consumata la inceputul mesei, salata asigura o anumita satietate si aportul de vitamine (C, B si E) si minerale. Atentie insa la asezonare! O lingura de vinegreta clasica are 75 kcal, iar una cu sos de iaurt cu lamaie, doar 10-15 kcal.

Produsele de patiserie trebuie mancate la desert. Consumate la sfarsitul mesei, foietajele se combina cu bolul alimentar si, desi sunt bogate in grasimi si zaharuri rapide, se comporta precum glucidele lente si, in timp, sunt asimilate cu celelalte alimente. Din contra, consumate izolat, produsele de patiserie provoaca o descarcare de insulina in sange, taind apetitul, iar energia lor este stocata de organism sub forma de grasime.

Pastele sunt perfecte la cina. Carbohidratii (paste, paine, cartofi) sunt recomandati seara. Dupa o zi de activitati fizice si intelectuale, permit refacerea depozitelor de glucide lente ale organismului. Daca nu le acoperi de grasimi (branzeturi, unt, mezeluri, smantana), se digera fara sa ingrase si astfel se evita criza de la ora 23.
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

secrete alimente portocale salata paste cina micul dejun
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1649 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026978 (s)