News Flash:

Scortisoara are beneficii nebanuite pentru sanatate. Iata cateva

14 Ianuarie 2013
3136 Vizualizari | 1 Comentarii

Aroma iernii este accentuată de mirosul bradului, al portocalelor, al mirodeniilor şi nu în ultimul rând, al scorţişoarei.
Presărată peste bunătăţile preparate de bunica, scorţişoara te seduce cu mirosul ei delicios și îţi încântă papilele gustative. Dacă mai punem la socoteală faptul că are şi numeroase beneficii asupra sănătăţii, scorţişoara ar trebui să fie o mirodenie de neînlocuit pentru cât mai multe persoane.

Utilizarea acestui condiment valoros datează de mii de ani. Evreii, grecii şi romanii foloseau scorţişoara atât ca parfum şi condiment, cât şi ca medicament. Până în secolul al XVII-lea, europenii priveau scorţişoara ca pe un simplu condiment culinar, însă începând cu secolul XIX, medicii recomandă folosirea acestei mirodenii pentru îmbunătăţirea stării de sănătate.

Ajută la creşterea temperaturii corpului

Întărirea sistemului imunitar este unul dintre cele mai importante beneficii ale scorţişoarei, reducând riscul apariţiei răcelii sau gripei. Asociată îndeosebi cu vremea rece, scorţişoara ajută la creşterea temperaturii corpului. Dacă ai tot timpul mâinile şi picioarele reci, o cană cu ceai la care adaugi şi puţină scorţişoară va rezolva problema.

Menţine densitatea osoasă

Bogată în calciu, magneziu, fier ţi fibre, această mirodenie a iernii are numeroase alte beneficii asupra organismului: ajută la formarea şi funcţionarea corectă a celulelor roţii din sânge, menţine densitatea osoasă şi calmează articulaţiile inflamate, ajută la digestie şi la dizolvarea grăsimilor, luptă împotriva bacteriilor şi ciupercilor, intensifică procesele cognitive şi creşte aportul de fibre (se adăugă o linguriţă de scorţişoară la un castron de fulgi de ovăz sau la o ceaşcă de cafea şi se consumă în fiecare zi).

Reglează nivelul zahărului din sânge

Mai mult de atât, numeroase studii realizate de Colegiul American de Nutriţie au avut ca rezultat faptul că scorţişoara poate regla nivelul zahărului în sânge, fiind de un real folos pentru persoanele care suferă de diabet zaharat de tip 2. O cantitate de 1 g până la 6 g de scorţişoară consumată zilnic reduce glucoza din sânge cu 18-29%, trigliceridele cu 23-30% şi colesterolul negativ cu până la 27%.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aroma iernii condiment valoros
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Amalia  | #717
eu stiam de paducel ca scade tensiunea. am citit undeva ca si scortisoara scade colesterolul. dar daca in acelasi timp mancam porc, si salam si nu mai stiu ce fast food n-am facut nimic. eu am fost la clinicco cu mama mea, la urgente, a facut un pre-infarct, de fapt o criza de angina pectorala care ne-a speriat cumplit. se pare ca alimentatia a fost principalul vinovat. de fapt colesterolul. noi suntem din brasov si avem norocul ca am ajuns la clinicco
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1593 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013933 (s)