News Flash:

Schimbari in alimentatie care te ajuta sa scapi de balonare

11 Noiembrie 2011
2682 Vizualizari | 0 Comentarii

Daca ai un abdomen rotunjor, e bine sa stii ca cel putin o parte din acest aspect poate fi cauzat de balonare. Iar aceasta, la randul ei, este provocata in principal de un sistem digestiv lent, problema care este comuna mai ales printre femeile care au peste 40 de ani. Iata cateva schimbari in alimentatie care te ajuta scapi de balonare, potrivit Prevention:

1. Adauga doua tipuri de fibre la micul dejun
Constipatia umfla abdomenul, un mod simplu care ajuta la inlaturarea ei fiind adaugarea decereale integrale la micul dejun. Un studiu realizat de curand in cadrul Universitatii din Toronto a scos la iveala ca sa incepi fiecare dimineata cu o doza de fibre provenite din doua surse este un mod si mai eficient in combaterea constipatiei. 

Este vorba de fibre insolubile, din tarate, si de fibre solubile. Cele doua tipuri functioneaza bine impreuna, absorbind apa din colon si facilitand digestia. 

2. Redu cantitatea de sare consumata
Prea mult sodiu determina organismul sa retina apa, dilatandu-ti abdomenul. Iar cele mai multe persoane consuma cam dublul cantitatii de sodiu care este recomandata zilnic - aproximativ 3.000 - 3.400 de miligrame fata de 1.500 de miligrame, cat ar trebui. 

Evita sa mai adaugi sare pe alimentele deja preparate si incearca sa pui mai putina pe cele nesarate. De asemenea, verifica etichetele produselor sarate cumparate si alege-le doar pe cele care contin mai putin sodiu (cam trei sferturi din aportul zilnic de sare poate veni de la astfel de produse). 

3 cauze surprinzatoare ale balonarii

3. Adauga mai multe alimente bogate in potasiu
Alimentele precum bananele si cartofii ajuta organismul sa elimine excesul de apa care apare in special deoarece principalele doua minerale care controleaza cantitatea de apa din corp - potasiul si sodiul - nu mai sunt in echilibru in organism. 

Daca este vorba de un dezechilibru, il poti reface incercand sa consumi circa 4.700 de miligrame de potasiu pe zi, pentru a contrabalansa cantitatea mare de sodiu. 

Ca sa obtii aceasta cantitate e nevoie sa mananci cam 4 portii (cesti) si jumatate cu alimente care sunt bogate in potasiu, aici intrand si cele doua mentionate mai sus (spre exemplu, un cartof mediu copt cu coaja, o banana de marime medie, un fruct papaya mediu, o jumatate de ceasca cu sos de rosii, o jumatate de ceasca cu spanac gatit, o portocala de marime medie). 

Dupa ce balanta se va reechilibra, sodiul care era in exces in organism va fi eliminat cu apa. Ai grija insa! Alimentele care contin potasiu sunt sigure, insa nu si suplimentele cu acest mineral. Acestea din urma pot face ca potasiul sa se acumuleze in corp si, eventual, sa duca la tulburarea ritmului cardiac si chiar la un atac de cord, mai ales la persoanele cu probleme de rinichi sau deinima. 

4. Redu consumul de indulcitori artificiali
Organismul nu digera complet acesti indulcitori, gasiti in numeroase produse - cele fara zahar in special, cele pentru diabetici etc. Bacteriile din intestinul gros ii aduc la fermentare, provocand gaze si chiar diaree. Verifica etichetele produselor cumparate pentru a incerca sa ii eviti. Cei mai comuni sunt sorbitol, manitol, xylitol si lacitol. 

5. Adauga mai multe lichide
Un consum suficient de lichide sprijina si sporeste eficienta strategiilor de reducere a balonarii mentionate pana acum. Pentru a fi bine hidratat este nevoie sa consumi cel putin 8 pahare cu lichide in fiecare zi, plus multe alimente bogate in apa, cum ar fi fructe si legume. 

Poate fi vorba de aproape orice lichid - apa, lapte, suc, cafea, ceai, dar nu si de alcool, care are un efect deshidratant. Apa plata este cea mai indicata, deoarece nu are calorii, sare sau aditivi. 

8 remedii naturiste pentru balonare

6. Redu consumul de bauturi acidulate, guma
Odata ce aerul ajunge in stomac este mai greu de eliminat si iti dilata abdomenul. Daca mananci repede, bei repede, mesteci guma sau consumi bauturi acidulate inghiti aer. De aceea, este indicat sa mesteci incet, sa bei incet si sa reduci consumul de bauturi acidulate si de guma de mestecat (sau chiar sa le elimini). 

7. Adauga iaurturi cu probiotice
Conform unor studii, dezechilibrarea nivelurilor bacteriilor din intestine poate incetini digestia, facandu-ti abdomenul sa para umflat. Iaurturile care contin culturi vii de bacterii, cunoscute ca probiotice, pot ajuta insa in acest sens.

Ai grija sa consumi zilnic cam 120 de grame de iaurt care contine culturi active, vii (si care sa aiba continut redus de grasime sau sa fie chiar degresat). 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

balonare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1085 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019444 (s)