News Flash:

Schimbarea, dincolo de alimentatie si sport, care ne ajuta sa slabim

11 Aprilie 2018
467 Vizualizari | 0 Comentarii

„Suntem ceea ce mancam” s-a transformat in ultimii ani in „suntem ceea ce gandim”. Psihologii atrag atentia ca emotiile si gandurile noastre isi pun amprenta asupra relatiei cu mancarea si astfel acumulam kilograme. Asta se observa cel mai bine in numarul mare de persoane care au exces ponderal si nu reusesc sa slabeasca, oricate diete ar tine.

Mai toate asa zisele diete-minune esueaza pentru ca singurele schimbari care se fac tin de alimentatie.

Multe persoane incearca un regim alimentar, apoi altul si altul. Poate chiar reusesc sa isi atinga scopul si sa slabeasca. Solutia este insa temporara si dupa un timp, kilogramele pierdute cu atat de mare efort revin.

„Dieta iti ofera cumva iluzia asta ca slabesti repede fara sa depui efort. Dar la un moment dat, vei pierde aceasta batalie si se va intoarce inzecit. Creezi cumva mediul sa te ingrasi dublu, triplu prin acelasi comportament alimentar”, afirma Valentin Vasile, consilier in nutritie, antrenor de fitness.

si asta pentru ca in spate se afla de fapt cauze psihologice. Stima de sine scazuta, problemele in familie sau nemultumirile la locul de munca pot fi doar cateva dintre ele.

„Sunt oameni care acumuleaza greutate ca sa puna un zid intre ei si lume. Au trait niste experiente care i-au adus in stadiul in care au nevoie sa puna un zid intre ei si ceilalti. Cu cat zidul e mai mare, cu atat ei sunt mai in siguranta”, spune Ilinca Vasile, psihoterapeut.

„Exista frustrare, exista depresie, exista atacuri de panica. in momentul in care gusti ceva ce-ti place, deja creierul transmite niste semnale ca te simti mai bine, ca apare o senzatie de liniste, de recompensa pe care ti-o oferi si devine asa un obicei in care de cate ori ai o problema, de cate ori esti suparat apelezi la acest remediu cu mancarea”, spune Simona Popescu, psihoterapeut.

„Aceste dependente isi cer clar partea si atunci suntem nevoiti psihologic suntem cumva fortati sa apelam la aceste alimente cu zahar, de confort”, spune Valentin Vasile, consilier in nutritie, antrenor de fitness.

De aceea mancarea este solutie salvatoare doar pe moment. „Este ca si cum suntem in conflict cu noi, ca si cum am inota impotriva valurilor. Nu putem sa ducem o lupta continua. La un moment dat o sa obosim, o sa ne frustram, ne simtim coplesiti de pofte foarte puternice si atunci nu functioneaza pe termen lung”, afirma Valentin Vasile, consilier in nutritie, antrenor de fitness.

Aici intervine psihonutritia. La prima vedere conceptul este despre a invata cum sa ne hranim mai bine. La un nivel mai profund, presupune sa invatam sa ne asultam organismul pentru a gasi echilibrul.

„Aceasta schimbare vine cu aceasta componenta psihologica, pentru ca sa schimbi un obicei inradacinat atat de puternic in viata noastra sa-l schimbi dintr-o data nu se pooate radical. Avem nevoie de timp, avem nevoie sa procesam aceasta schimbare sa o integram in stilul nostru de viata intr-un mod prietenos”, adauga Valentin Vasile.

Mai mult, specialistii spun ca nu este suficient sa mancam sanatos daca nu suntem atenti la cum mancam si la ce gandim in timpul mesei. „Atunci cand mananci, traiesti o emotie, cand mananci ceva ce-ti place, te bucuri. Cand mananci ceva impus esti nefericit nemotivat dar vrei sa faci pentru ca ai nevoie”, spune Iulian Dinu, personal trainer.

„Ar trebui sa iubim ceea ce mancam, sa apreciem ceea ce mancam, asa cum apreciem in ceea ce ne imbracam sau lucrurile materiale”, afirma Simona Popescu, psihoeterapeut. Psihicul este foarte important nu doar in alimentatie, ci in tot procesul de slabire.

„Este cel mai important sa stabilim de la inceput scopul. si sa luam etapizat pas cu pas, tocmai sa nu fie nici psihic foarte greu sa treci peste acel hop”, spune Iulian Dinu, personal trainer.

Aici intervine si rolul antrenorului personal, care trebuie sa fie si un bun psiholog. „Atunci cand vii la sala trebuie sa te intrebe cum esti? Cum te simti azi? Daca esti obosita stresata daca te ai odihnit si poti face de 2 ori mai multe exercitii decat ti ai propune. Trebuie sa fie acolo, sa te sprijine pe tine ca persoana sa ajungeti impreuna la scopul de a slabi. Nu sunt langa tine doar sa iti dau 3 exercitii si sa-ti spun sa nu mananci un aliment anume. Important e sa fie pe toata perioada”, spune Iulian Dinu, personal trainer.

La fel de important este ca tot procesul sa fie privit ca pe un stil de viata sanatos, nu ca pe o dieta.

sursa: digi24.ro


emotiile mancarea kilograme schimbari
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1569 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021907 (s)