News Flash:

Sarbatori fara indigestie si arsuri la stomac

23 Decembrie 2010
2603 Vizualizari | 0 Comentarii
Magie, intalniri si mese imbelsugate, asa ar putea fi descrisa pe scurt perioada Sarbatorilor de iarna. In aceaste zile nu mai suntem foarte exigenti cand vine vorba de mancare si ne infruptam din sarmalute, carnati, salata boeuf si alte bunatati traditionale. Pe langa faptul ca sunt aducatoare de kilograme, mesele de Craciun si Anul Nou vin la pachet cu indigestii si arsuri stomacale. Puteti evita astfel de neplaceri daca nu veti uita de legumele proaspete, de miscare si daca veti tine cont si de recomandarile de mai jos.

1. Mananca cu moderatie
Chiar daca perioada sarbatorilor este una plina cu numeroase tentatii culinare, nu renunta la obiceiurile tale alimentare. De asemenea, nu exagera cu gustarile, dulciurile si mancarurile grase. In aceasta perioada este indicat sa nu renunti la micul dejun si gustarile sanatoase din fructe. Incearca ca la masa de Craciun sa nu infuleci dintr-o data friptura si garniturile. Mananca incet si mesteca bine alimentele. O data cu arsurile la stomac, excesele alimentare aduc si probleme de respiratie si de inghitire a alimentelor.


2. Fii selectiv
Alege cat mai putine aperitive si incearca sa nu iti umpli farfuria. Dintre toate felurile de mancare, alege-le doar pe cele care te tenteaza cu adevarat si evita-le pe cele pe care le poti manca in orice alta perioada a anului.

3. Evita sa bei prea multe bauturi alcoolice si cafeinizate
Alcoolul si cafeina in combinatie cu alimentele grase si deserturile consistente reprezinta reteta perfecta pentru aparitia arsurilor stomacale. Alcoolul mareste cantitatea de acid produsa de stomac. Daca nu poti refuza un pahar cu bautura, incearca sa diluezi respectiva bautura cu apa. De asemenea, este indicat sa nu combini bauturile alcoolice si sa optezi pentru vin alb, in loc de vin rosu.

4. Somnul dupa masa este interzis
Incearca ca dupa o masa bogata sa nu te adormi. Chiar daca organismul va raspunde cu somnolentala, incearca sa nu atipesti dupa ce ai mancat. Fi alert cel putin doua ore dupa ce ai mancat. In acest fel acidul gastric nu va urca spre esofag si nu va genera astfel neplacutele arsuri.

5. Renunta la piureul de cartofi
Piureul de cartofi este o mancare care poate cauza arsuri stomacale. Evita acest preparat si inlocuieste-l cu cartofi la cuptor. De asemenea, evita si produsele lactate foarte grase, precum smantana.

6. Evita mancarurile consistente
La masa de sarbatori incearca pe cat posibil sa limitezi consumul de alimente grase si consistente. Nu numai grasimile sunt raspunzatoare de arsurile stomacale, ci si dulciurile, in speciale cele pe baza de ciocolata. Daca totusi nu te poti abtine, consuma cat mai putin din mancarea respectiva.

7. Consuma cat mai multe salate
Din meniul pentru masa de sarbatori nu ar trebui sa lipseasca salatele. Opteaza pentru ingrediente naturale si proaspete si evita sosurile grase. Daca stii ca ai probleme cu arsurile stomacale, evita rosiile si ceapa. De asemenea, inlocuieste portocalele cu mere.

8. Uita de hainele foarte stramte
Incearca sa porti haine putin mai largi, in special in jurul taliei. Evita bluzele din lycra, foarte stranse pe corp. Aceste haine preseaza stomacul, fortand astfel ca acidul gastric sa urce spre esofag.

9. Organismul are nevoie si de relaxare
Perioada sarbatorilor poate fi una stresanta pentru multi dintre noi. Stresul mareste cantitate de acid produsa de stomac, favorizand astfel arsurile stomacale. Incearca sa te relaxezi si sa creezi o atmosfera calma. In timpul mesei pune muzica linistitoare si mananca incet. In fiecare zi fa ceva care sa te linisteasca. Fa o scurta plimbare sau vizioneaza un film.


fii selectiv
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1398 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013466 (s)