News Flash:

Salata verde - panaceul primaverii

22 Martie 2019
177 Vizualizari | 0 Comentarii

Cu frunze mai mari sau mai mici, palmate, lunguiete sau crete, verzi sau rosiatice, salata este o planta bogata în vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K), minerale (fosfor, molibden, potasiu, mangan, crom, fier, cupru, calciu, arsenic, iod, seleniu, zinc), clorofila, antioxidanti, acizi, omega-3, 8 aminoacizi esentiali, proteine, alcaloide, folati, fibre, 100 g de salata avand doar 10 calorii.

Între beneficiile consumului de salata verde amintim: ajuta la scaderea în greutate, daca este consumata înainte de masa sau înlocuieste cina, deserturile; îmbunatateste peristaltismul intestinal; combate constipatia, dispepsia, greata; amelioreaza insomnia; combate durerile de cap; are efect antianemic; previne malformatiile congenitale, avortul spontan, favorizeaza secretia de lapte matern; creste fertilitatea; previne osteoporoza, prin cresterea masei musculare; încetineste evolutia maladiei Alzheimer; contribuie la formarea celulelor rosii ale sangelui; stimuleaza procesele metabolice; are efect tonic, energizant; combate stresul; detoxifiaza ficatul, benefic în caz de hepatita cronica; curata vasele sangvine, fluidifica sangele, previne infarctul, ateroscleroza, tromboflebita si arterita obliteranta; regleaza activitatea glandelor endocrine; ajuta în procesul de crestere al copiilor; are efect antireumatismal, antisclerotic; scade riscul de a dezvolta cataracta; previne cancerul; întarzaie procesele îmbatranirii; ajuta la regenerarea tesuturilor, nervilor, celulelor cerebrale si musculare;
asigura buna functionare a sistemului nervos; stimuleaza, normalizeaza digestia si tranzitul intestinal; are efect usor sedativ; previne dischinezia biliara.

Persoanele care sufera de colita de fermentatie vor consuma cu moderatie salata verde, imediat dupa preparare. Este recomandat a nu se consuma mai mult de 500 g de salata verde pe zi, deoarece contine acid oxalic, care poate cauza formarea calculilor renali sau urinari. De asemenea, la prepararea salatei este recomandat a se folosi pentru asezonare ulei de masline presat la rece si suc de lamaie (în loc de otet).
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

salata verde antioxidanti acizi minerale osteoporoza alzheimer
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1936 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021200 (s)