News Flash:

Salata verde in exces provoaca ameteli si dureri oculare. Vezi cat si cum trebuie mancata pentru a fi benefica organismului

3 Martie 2011
10041 Vizualizari | 0 Comentarii

Salata verde stimuleaza procesele metabolice, curata si revigoreaza organismul. Studiile au dovedit  ca stimuleaza pofta de mancare si ajuta la obtinerea unor valori normale ale indicelui de hemoglobina, datorita continutului in vitamine si saruri minerale. Substantele continute de salata stimuleaza si dreneaza ficatul, intensifica tranzitul intestinal, inlatura atonia (lenea) organelor interne, curata vasele de sange si regleaza activitatea glandelor endocrine.

Efectele mineralelor continute de salata verde
Sarurile de iod continute de salata previn si combat reumatismul, producand si un efect antisclerotic, daca este consumata sistemtic. Alte saruri intervin in desfasurarea normala a proceselor metabolice, iar pe copii ii ajuta in crestere.

Sarurile de magneziu, abundente in frunzele de salata, constituie un stimulent al celulelor, un reechilibrant nervos si un drenor hepatic. Aceste saruri intarzie imbatranirea si combat cancerul glandei tiroide.

Sarurile de fosfor din salata au un rol plastic si dinamic. Ele se combina cu vitamina D si mentin la valori normale calciul din organism. De altfel, influenteaza si functionarea normala a sistemului nervos.

Sarurile de zinc au efect benefic in formarea globulelor rosii, asupra glandelor genitale, a hipofizei si a pancreasului. 

Clorofila, prezenta de asemenea din abundenta in frunza de salata, are rol antianemic, iar aminoacizii si mucilagiile aflate in cantitate mare au un rol deosebit de important in normalizarea digestiei si a tranzitului intestinal, fiind un real ajutor contra constipatiei.

Cum trebuie consumata salata verde
Pentru ca salata sa devina dintr-un simplu aliment un adevarat medicament naturist, specialistii au stabilit cateva norme:

- cantitatea de salata verde consumata zilnic trebuie sa fie de minimum 150 grame, pe stomacul gol, inainte de fiecare masa;

- salata trebuie asezonata numai cu ingrediente naturale: ulei de masline presat la rece, otet natural de mere sau suc de lamaie proaspat stors, sare putina.

- ideal este sa consumam salata la maximum un sfert de ora de la preparare, pentru ca altfel principiile sale active se deterioreaza.

- nu trebuie sa se consume in paralel alimente care sa ne impovareze organismul cu toxine, cum ar fi carnea, prajelile, produsele de patiserie ori cu aditivi sintetici. Ele pot fi inlocuite cu orez integral, paste fainoase, fulgi de ovaz, de grau sau de porumb.

Te ajuta sa slabesti
O alta proprietate a salatei: consumata cate 500 g pe zi, portionate inaintea meselor si dupa desert, duce la scaderea simtitoare a obezitatii. Scaderea in greutate este palpabila, verificata cu cantarul, dupa numai o saptamana de regim.

Nu faceti abuzuri! Toti specialistii au constatat ca depasirea dozelor indicate mai sus sau consumarea indelungata a salatei, fara perioade de pauza (cei putin 2 saptamani la 3 luni de cura) poate provoca ameteli si dureri ale globilor oculari.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

salata verde
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1726 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020470 (s)