News Flash:

Remedii naturale care combat cu succes anxietatea

20 Martie 2013
1746 Vizualizari | 0 Comentarii
Esti nelinistit, inima iti bate repede, respiratia este superficiala si rapida, iar mintea iti joaca feste si tot ce ai vrea este sa te poti relaxa. Toate acestea pot fi manifestari ale anxietatii, pe care le poti trata natural, fara pastile cu efecte secundare. 
Exista multe remedii sigure, nemedicamentoase, pentru anxietate, de la tehnici care iti ajuta mintea si corpul, la ceaiuri calmante. Unele incep sa dea rezultate imediat, in timp ce altele pot ajuta la reducerea anxietatii in timp, spun specialistii Yahoo! Health.
1. Musetelul
În momentele de agitatie si de nervozitate, o ceasca de ceai de musetel te poate ajuta sa te calmezi. Substantele din compozitia plantei intra in contact cu aceiasi receptori din creier ca si medicamentul numit diazepam, prescris de medici pentru astfel de tulburari psihice, dar nu prezinta aceleasi efecte secundare. Într-un studiu realizat de oamenii de stiinta de la Universitatea din Pennsylvania, pacientii cu tulburare anxioasa generalizata care au promit produse naturale pe baza de musetel timp de opt saptamani au prezentat o atenuare semnificativa a simptomelor, comparativ cu pacientii care au luat medicamente.
2. Ceaiul verde
Cercetarile arata ca L-teanina, un aminoacid din ceaiul verde, ajuta la scaderea ritmului cardiac si a tensiunii arteriale. De asemenea, cateva studii au constatat ca acest compus reduce toate manifestarile anxietatii.
3. Hameiul
Compusul sedativ din hamei este un ulei volatil care se gaseste in extracte si tincturi. Mugurii de hamei pot fi folositi in aromaterapie. Hameiul are un gust foarte amar, asa ca in ceai nu poate fi folosit decat daca este combinat cu musetel sau cu menta. Hameiul este adesea folosit ca sedativ, pentru combaterea insomniei, iar in acest scop este combinat de multe ori cu o alta planta, valeriana. Atentie, nu consuma plante medicinale cu efect sedativ daca iei un tranchilizant pe baza de prescriptie medicala! Este recomandat sa ii enumeri medicului tau toate suplimentele.
4. Valeriana
Unele suplimente pe baza de plante reduc anxietatea fara a te face sa fii somnolent (cum ar fi L-teanina), in timp ce altele sunt sedative. Valeriana intra in a doua categorie. Aceasta te ajuta sa dormi si este recomandata anxiosilor cu tulburari de somn. Valeriana are un miros neplacut, asa ca majoritatea o iau sub forma de capsule sau de tinctura. Daca vrei sa incerci valeriana, ia-o seara, in niciun caz dimineata, inainte de a merge la serviciu.
5. Menta
Menta este folosita pentru a reduce stresul, anxietatea si problemele de somn. Într-un studiu realizat pe voluntari sanatosi, cei care au luat extracte de menta au fost mult mai calmi decat cei carora li s-a administrat un medicament antistres. Specialistii atrag atentia, totusi, ca unele studii au descoperit ca o cantitate prea mare de menta te poate face, de fapt, mai agitat.
6. Exercitiile fizice
Sportul este bun pentru creier, dar este si un antidot puternic impotriva depresiei si anxietatii. „Daca faci exercitii in mod regulat, vei avea mai mult respect de sine si te vei simti sanatos“, spune Drew Ramsey, psihiatru la New York-Presbyterian Hospital.
7. Floarea pasiunii
Unele studii au aratat ca aceasta planta poate reduce simptomele anxietatii la fel de bine ca medicamentele eliberate pe baza de prescriptie medicala. Este adesea folosita pentru insomnie. Ca si alte sedative, aceasta poate provoca somnolenta, astfel ca nu este recomandat sa fie luata impreuna cu valeriana, hameiul, menta sau cu alte sedative din plante. De asemenea, floarea pasiunii nu trebuie luata mai mult de o luna.
8. Lavanda
Aroma imbatatoare de lavanda poate fi un antiinflamator „emotional“. Într-un studiu, pacientii care asteptau sa intre la dentist erau mai putin anxiosi daca in sala de asteptare exista un parfum de lavanda. Un alt studiu, de data aceasta din Florida, a aratat ca elevii care au inhalat mirosul de ulei de lavanda inainte de un examen au fost mai putin anxiosi, desi unii dintre ei au spus ca s-au concentrat mai greu in timpul testului.
9. Tine-ti respiratia
Respiratia de tip yoga s-a dovedit a fi eficienta in reducerea stresului si a anxietatii. Andrew Weil, in cartea sa din 2011 numita „Fericirea  spontana“, a introdus o tehnica de respiratie yoga pe care el o numeste respiratia 4-7-8. Motivul pentru care functioneaza este ca nu poti respira adanc si sa fii agitat in acelasi timp. Pentru a respira yoga, cu tehnica 4-7-8, expira complet pe gura, apoi inspira pe nas numarand pana la patru. Tine-ti respiratia cat numeri pana la sapte. Apoi elibereaza aerul pe gura numarand pana la opt. Repeta de cel putin doua ori pe zi. 10. Micul dejun Unul dintre cele mai neasteptate, dar si cele mai eficiente remedii pentru reducerea starilor anxioase este micul dejun. „Multe persoane cu tulburari de anxietate sar peste micul dejun. Recomand ca oamenii sa manance oua, care au in compozitia lor colina. Nivelurile scazute de colina sunt asociate cu un risc crescut de anxietate“, explica psihiatrul Ramsey care ne sfatuieste sa incetam a ne mai infometa. (sursa: adevarul.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

1 musetelul 3 hameiul 4 valeriana 5 menta 8 lavanda
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1505 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013463 (s)