News Flash:

Relaxare la birou: trei minute de yoga

20 Decembrie 2010
2051 Vizualizari | 0 Comentarii
Munca prelungita la birou poate avea consecinte neplacute asupra starii de sanatate, de la dureri de cap si de gat, pana la dureri la nivelul umerilor si picioarelor. Daca stati nemiscati pe scaun ore in sir, extremitatile vor fi mai putin oxigenate, ceea ce face ca muschii sa fie mai tensionati si incheieturile mai intepenite.


Pentru a evita o astfel de problema, putem sa facem cateva miscari de yoga, chiar la serviciu. Astfel, la fiecare doua ore, putem apela la cateva exercitii care dureaza doar trei minute.

1. Pentru palme si incheieturile acestora
Tastand ore in sir la un computer, mainile stau intro pozitie incomoda, cu muschii incordati, fara ca sangele sa circule cum trebuie.
Ce sa faci: Stand la birou, cu picioarele pe podea, departate cat distanta dintre solduri, intinde capul cat poti si departeaza umerii de urechi. Apropie-ti palmele, pune-le in fata computerului si intrepatrunde degetele. In timp ce inspiri, ridica bratele in fata ta si impinge in palme spre interior. In timp ce expiri, ridica bratele deasupra capului si incearca sa incordezi coatele cat poti, fara insa sa fortezi umerii. Ramai in pozitia aceasta pentru 10 respiratii (o inspiratie si o expiratie), si apoi lasa bratele incet in timp ce expiri. Repeta de inca doua ori.

2. Pentru picioare si glezne
In special femeile care poarta tocuri inalte solicita organismul mult mai mult, deoarece toata greutatea se lasa spre partea din fata a piciorului, fara ca acesta sa aiba un punct de sprijin solid.
Ce sa faci: Scoate-ti pantofii. Adu glezna dreapta peste coapsa stanga si maseaza-ti talpa piciorului de la calcai pana la varf si trece-ti degetele de la mana printre degetele piciorului. Roteste apoi glezna, facand cate 10 rotiri in fiecare directie. Apoi, impinge cu palma degetele de la piciorul drept spre glezna si spre calcai. Repeta aceste miscari de cinci ori, in fiecare directie. Dupa ce termini, fa aceleasi exercitii si cu piciorul stang.

3. Pentru gat si umeri
Gatul suporta greutatea capului si este solicitat mai ales atunci cand il misti in diverse directii.
Ce sa faci: Stai cu picioarele departate cat distanta dintre solduri si plaseaza palmele pe partile laterale ale mijlocului, cu degetele indreptate spre podea. Ridica umerii, du-i spre spate, apoi lasa-i, si apropie coatele cat poti, fara sa impingi soldurile sau sa duci capul in fata. Inspira adanc. Apoi, intinde gatul si trage de coate, aducandu-le la nivelul inimii. Ramai asa pentru cinci respiratii adanci.

4. Pentru ochi
Daca petreci mult timp in fata unui monitor nu numai ca, poate fara sa iti dai seama, fata iti este destul de incordata, dar nervul optic (care transmite imaginile la creier) oboseste.
Ce sa faci: Muta-ti privirea pe orice obiect in afara monitorului. Stai pe scaun cu barbia paralela cu podeaua si, fara sa iti misti nici o alta parte din corp, imagineaza-ti ca te uiti la un ceas mare, privind pe rand la ora 12, la 3, la 6, la 9, si iar la 12. Repeta acest exercitiu de cinci ori, in ambele sensuri.

5. Pentru spate
Atunci cand stai pe scaun discurile vertebrale suporta o greutate de trei ori mai mare decat atunci cand stai in picioare, ceea ce inseamna ca oricand pot sa apara probleme la nivelul acestora, insotite adesea de dureri.
Ce sa faci: Tine scaunul drept, dar corpul intoarce-l spre dreapta. Coapsele sa fie paralele, iar genunchii pe linia gleznelor. Pune apoi mainile pe spatele scaunului. In timp ce inspiri, intinde gatul cat poti. In timp ce expiri, roteste abdomenul, cutia toracica si umerii (tinand insa umerii cat se poate de ralaxati si barbia paralela cu podeaua).

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pentru ochi pentru spate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1646 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014347 (s)