News Flash:

Regulile unei alimentatii sanatoase

21 Septembrie 2018
686 Vizualizari | 0 Comentarii

Alimentatia sanatoasa nu este neaparat o mare filosofie. Gandind simplist, este doar o suma de reguli care ar trebui respectate...si atat. Reguli care mai pot suferi unele modificari cu trecerea anilor, deoarece stiinta descopera permanent informatii nestiute despre functionarea orgaismului. In acest moment, o alimentatie sanatoasa ar presupune respectarea regulilor insirate in continuare, si a implicatiilor acestor reguli. Prin urmare:  Zahărul trebuie consumat cât mai rar și în cantități cât mai mici.  Înlocuitorii de zahăr nu reprezintă alternative perfecte și trebuie să se supună și ei legii moderației. Cheia în alimentația sănătoasă stă în moderație. Doza va fi regină tot timpul. O alimentație optimă înseamnă legume, fructe, semințe, carne albă, pește, puțină carne roșie, lactate, brânzeturi, ouă. Verdețurile de tipul salatei, spanacului, pătrunjelului, verzei sunt bogate în compuși care pot promova sănătatea mintală.

O porție de carne înseamnă cât o palmă (inclusiv în grosime, dar fără degete). Carnea se va combina cu legume sau salate de verdețuri. O salată de verdețuri, chiar dacă pare voluminoasă, conține puține calorii. Ocupând mai mult loc în stomac, generează sațietate și stimulează secreția unor hormoni benefici. Grăsimile animale în exces pot cauza creșteri ale nivelurilor de lipide serice și colesterol, cu potențial de ateroscleroză. Nu se vor evita, ci se vor consuma în cantități cât mai mici. Excesul de grăsimi vegetale poate avea efecte negative. Se recomandă moderație și aici. Semințele (alune, fistic, caju, migdale etc.) sunt foarte bogate în calorii și nu se recomandă mai mult de 20-30 de grame pe zi. Puteți consuma 10-14 migdale la o gustare între mesele principale.

Cafeaua are efecte pozitive multiple și poate fi consumată în prima parte a zilei. Nu se recomandă mai mult de 400mg de cofeină pe zi. Băuturile carbogazoase din comerț sunt pline de zaharuri sau îndulcitori artificiali care cresc riscul de diabet și boli cardiovasculare. Se vor consuma de poftă, în rare ocazii. Sucurile de fructe pot fi bombe calorice și ar trebui evitate. Se storc 4-5 portocale pentru un pahar de suc. Atenție, aceste sucuri fac ravagii în rândul copiilor! Vinul roșu are efecte benefice asupra sănătății și poate fi consumat, dar nu mai mult de 20-30 grame alcool pe zi. Nu-i sfătuim pe cei care nu beau să înceapă să bea doar pentru a vâna efectele pozitive.

Orice masă trebuie să se supună bunului simț, cu alimente în cantitate mică și voie bună în cantitate mare. Nu există sucuri sau preparate care detoxifică organismul. Există organe abilitate pentru așa ceva. Detoxul este o manipulare.  Alimentele trebuie să fie cât mai puțin procesate termic, fizic, chimic. Există studii care au găsit corelație între consumul mare de carne roșie și riscul crescut de apariție a unor forme de cancer, îndeosebi de colon sau stomac¹. Carnea de porc, oaie, berbec se va consuma rar. Peștele oceanic (somon, ton, hering) este bogat în vitamine liposolubile, proteine, acizi grași omega. Se recomandă 1-2 porții pe săptămână (în principal cel oceanic, dar orice pește e mai sănătos decât alte tipuri de carne).

Lactatele și brânzeturile n-ar trebui să lipsească din alimentația femeilor trecute de menopauză, când oasele încep să se demineralizeze. Statul la soare și, la nevoie, substituția cu vitamină D pot ajuta la menținerea sănătății oaselor. Brânzeturile sunt gustoase, dar consumul în cantități mari înseamnă multe calorii. Atenție și la sodiu, brânza este de regulă sărată și sodiul în exces poate face retenție salină, putând crește inclusiv tensiunea arterială. Fructele sunt bogate în zaharuri și cer atenție în plus față de legume. Se vor mânca în prima parte a zilei, în cantități moderate.

Cea mai bună dietă cu cele mai multe studii pe impactul asupra sănătății este cea mediteraneană, în care se consumă pește, brânzeturi, ulei de măsline, multe legume. Cina va conține alimente ușor de digerat. Se va evita alcoolul seara, pentru că tulbură somnul. Pe lângă toate acestea, recomandăm bucurie și comunicare cu familia și prietenii, hidratare bună folosind apă, exerciții fizice pentru tonus fizic și psihic, exerciții simple de meditație.

sursa:leapsadesanatate.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

alimentatie sanatoasa hrana reguli zahar carne carbohidrati
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1637 (s) | 23 queries | Mysql time :0.016653 (s)