News Flash:

Reguli vegane obligatorii in perioada postului

18 Martie 2017
371 Vizualizari | 0 Comentarii
Alegerile alimentare sunt in stransa legatura cu starea generala de sanatate a fiecarei persoane, de aceea, atunci cand renunti la anumite alimente, pentru o perioada mai mica sau mai mare, este bine sa te informezi ce alte produse trebuie sa consumi pentru a evita carentele nutritionale.

Perioada postului, desi nu este foarte lunga, poate predispune la carente nutritonale, de aceea trebuie sa ai grija sa respecti cateva reguli importante pentru a avea o dieta cat mai echilibrata.

Care sunt cele mai importante reguli ale dietei vegane pe care trebuie sa le ai in vedere in perioada postului?

1. Consuma proteine vegetale in fiecare zi
Proteinele sunt sunt principalul constituent al masei musculare si sunt esentiale pentru functionarea intregului organism. Ele intervin in structura celulara, in procesele de eliminare a toxinelor, in furnizarea de energie. Proteinele se gasesc din belsug in produsele de origine animala (carne, lactate si oua), insa si in alimente vegetale (linte, naut, fasole, ciuperci, tofu, lapte de soia, produse pe baza de soia, seminte de canepa decorticate, nuci, seminte, orez, hrisca, mei, quinoa, secara si tot felul de alte cereale integrale). Deoarece multe alimente vegetale nu contin proteina completa, este bine sa faci combinatii, de exemplu linte cu orez sau naut cu orez.

Avantajele si dezavantajele postului: care sunt riscurile


2. Ai grija la sursele de calciu
Avand in vadere ca perioada postului inseamna renuntarea la produsele lactate de origine animala, trebuie sa ai grija de unde iti iei calciul. Laptele de soia si laptele de migdale, semintele de susan, semintele de chia, branza tofu, semintele de canepa, spanacul, urzicile, nucile, fisticul, cerealele fortificate, quinoa, orezul brun, dar si portocalele, fructele uscate, sunt surse foarte bune de calciu pe care sa le incluzi in meniul tau de zi cu zi. Stiai ca semintele de chia au de 5 ori mai mult calciu decat laptele? De asemenea, o cana de lapte de migdale asigura 30% din doza zilnica de calciu a unui adult.

3. Nu exagera cu mezelurile vegetale
Desi sunt satioase, multe mezeluri vegetale nu sunt 100% naturale si contin foarte multe calorii. O sa constati ca dupa cateva saptamani in care mananci zilnic asemenea produse, silueta ta va fi foarte afectata. Ai grija sa citesti etichetele la produsele pe care le cumperi si consuma cat mai rar mezeluri vegetale.

4. Alege doar alimente integrale
Painea alba si, in general, alimentele care contin faina alba si zahar alb sunt sarace in nutrienti si bogate in calorii goale care doar favorizeaza depunerea de kilograme in plus. Daca vrei sa mananci mai sanatos si sa iti detoxifiezi organismul in perioada postului, alege alimente care nu au fost supuse procesarii si sunt naturale.

Beneficiile postului pentru sanatate: purifica organismul, alunga bolile de inima, ajuta digestia

5. Ai grija la vitamina B12
Vitamina B12 intervine fundamental in metabolismul tuturor nutrientilor si este foarte importanta in procesul de secretie al hormonilor sexuali. Ea este, de asemenea, vitala in mentinerea productiei de mielina, care protejeaza neuronii si asigura o buna functionare a acestora. Vitamina B12 se gaseste in special in produsele de origine animala, insa ea se gaseste si in cerealele integrale, algele marine si, mai ales, spirulina. Daca optezi pentru o dieta vegana, este bine sa iei suplimente de vitamina B12 pentru a evita carenta acestei vitamine din organism.


alegerile alimentare alimente carentele nutritionale
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1308 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018201 (s)