News Flash:

Reguli de baza ca sa nu mai mananci porcarii in 2014

5 Ianuarie 2014
1287 Vizualizari | 0 Comentarii
De fiecare data cand trecem intr-un nou an ne propunem sa schimbam anumite lucruri in viata. Foarte multe persoane au ca rezolutie principala pentru noul an schimbarea stilului alimentar. Fie din rationamente de ordin estetic, fie pentru sanatate, dar cu totii ar trebui sa fim putin mai preocupati de ceea ce mancam. "Esti ceea ce mananci" este o sintagma des utilizata de medicii nutritionisti si nu gresesc deloc. 
Prin urmare, daca ti-ai propus sa nu mai mananci porcarii in noul an, iata cateva reguli de baza:
1. Gateste acasa si pune-ti mancare la serviciu
Obiceiul de a gati acasa diverse preparate pe gustul tau este una dintre cele mai bune solutii pentru a manca sanatos si fara sa cheltui multi bani. Alt truc util este acela de a gati mai multe feluri de mancare in weekend, astfel incat sa ai un meniu variat toata saptamana. 
Daca ai mancaruri care-ti plac, tentatia de a manca alimente nesanatoase de tip fast-food va fi mai mica. Nu inseamna ca nu-ti poti satisface pofta din cand in cand, insa, limiteaza-te la o portie consumata ocazional, dupa care revino la meniul tau sanatos.
2. Limiteaza consumul de zahar rafinat si dulciuri din comert
S-a demonstrat stiintific faptul ca zaharul rafinat este implicat in dezvoltarea si raspandirea cancerului. De asemenea, zaharul modifica instinctul alimentar si te face sa consumi cantitati din ce in ce mai mari de dulciuri. Acest efect apare in special din cauza faptului ca zaharul nu este un aliment natural, iar organismul nu reuseste sa faca fata cantitatilor excesive ingerate.
In 1830 o persoana consuma in medie 5 kilograme de zahar pe an, insa in prezent s-a ajuns chiar si la 33 de kilograme de persoana pe parcursul unui an. 
Asadar renunta la zaharul rafinat si pofta de dulciuri va fi diminuata. In schimb poti sa prepari din cand in cand dulciuri de casa cu zahar brut, sucanat, zahar de cocos, curmale sau sa folosesti mierea de albine pentru a indulci cafeaua sau ceaiul. 
3. Salveaza de pe internet retete simple si rapide
Astfel vei avea mereu la indemana idei de mancaruri sanatoase care nu-ti ocupa mult timp pentru a le prepara.
Daca ai prietene care sunt pasionate de gatit intreaba-le despre mancarurile lor preferate si rapide. O alta solutie este sa te plimbi peste blogurile de nutritie sau site-urile de retete care te pot ajuta sa descoperi diverse combinatii pe care ai fi tentata sa le incerci. De asemenea, platformele care au ca principala activitate fotografiile (de exemplu Pinterest) constituie o adevarata sursa de inspiratie atunci cand ai ramas in pana de inspiratie. 
4. Opteaza pentru orice preparat din faina integrala
In procesul de transformare a graului in faina se indeparteaza coaja bobului care contine vitamina E si alte elemente care sunt nutritive pentru organism. In schimb, graul ajunge sa fie procesat si albit dupa macinare, fapt care-l lasa fara nicio valoarea nutritionala. Prin urmare, orice produs care are la baza faina alba rafinata (painea, dulciurile, pastele, covrigeii) va fi unul dezechilibrat din punct de vedere nutritional. Acestea odata ce sunt mancate determina o crestere rapida a nivelului de zahar din sange, pancreasul pompeaza o cantitate mare de insulina, ca urmare, nivelul de zahar scade brusc. Insa, aceasta scadere brusca este atat de mare, incat simtim nevoia de alti carbohidrati. Aici intervin poftele pe care le avem dupa masa de pranz, daca aceasta a fost compusa in special din paste din faina alba si alti carbohidrati rafinati. 
Inlocuieste:
Painea alba cu painea din faina integrala;
Pastele din faina alba cu cele din faina integrala;
Orezul alb cu cel integral, brun sau salbatic.
5. Cumpara si tine in casa doar alimente sanatoase
Cumparaturile saptamanale trebuie sa se limiteze doar la o diversitate mare de fructe, legume, verdeturi, nuci/seminte crude, cereale integrale (orez brun, mei, quinoa, grau, ovaz, amarant, secara), leguminoase (mazare, fasole boabe, naut, linte) pe care le poti consuma in cantitatile dorite. Pe langa aceste categorii, poti sa optezi pentru cantitati mici de lactate cu mai putina grasime, oua, peste si carne slaba, care nu trebuie consumate zilnic, ci de 2-3 ori pe saptamana. (sursa: eva.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sanatate porcarii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1861 (s) | 23 queries | Mysql time :0.053665 (s)