News Flash:

Regimul de slabit cu rosii

10 Iulie 2019
225 Vizualizari | 0 Comentarii
rosii

Aceasta reteta se bazeaza in principiu pe consumul de rosii - o sursa bogata de vitamine si antioxidanti, care mentin echilibrul hidric al organismului. Asadar, de trei ori rosii: Luni: rosii sub forma de sucuri, consumate la discretie, in cantitati nelimitate. Marti: iaurt degresat + cereale, pentru o mai buna digestie. Miercuri: rosii, la fel ca luni. Joi: cartofi fierti (fara sare). Vineri: la fel ca luni si miercuri. Sambata: peste fiert in otet de mere cu miere, servit cu cateva lingurite de ulei de masline si asezonat cu feliute de lamaie (se stie, pestele ajuta la un nivel scazut al colesterolului, iar otetul impiedica depunerea grasimilor). Duminica: puteti consuma orice, in cantitati moderate, dar fara paine si fainoase.
Dieta ajuta la detoxifierea organismului si la o mai buna functionare a acestuia. 

Rosiile sunt una dintre legumele cu cel mai scazut nivel de calorii, ele continand numai 18 calorii la 100 g. Cu toate acestea, ele sunt o sursa excelenta de antioxidanti, fibre, minerale si vitamine. Datorita beneficiilor sale multiple este adesea recomandata de catre dieticieni si nutritionisti in curele de scadere a colesterolului si in programele de pierdere in greutate.

Este stiintific dovedit ca antioxidantii prezenti in rosii ofera protectie impotriva cancerului, inclusiv a cancerului de colon, de prostata, de san, endometrial, pulmonar si in tumorile pancreatice.

Licopenul, un antioxidant din clasa flavonoidelor, este prezent in rosii. Soiurile de rosii sunt concentrate mai ales in acest antioxidant. Impreuna cu carotenoizi, acesta are capacitatea de a proteja celulele si alte structuri ale corpului de radicalii liberi de oxigen. Studiile au aratat ca licopenul previne deteriorarea pielii ca urmare a expunerii la razele ultra-violete (UV) si ofera protectie impotriva cancerului de piele.

Zeaxantina este un alt compus bogat in flavonoizi prezent din abundenta in aceste legume. Zeaxantina ajuta la protejarea ochilor de “degenerescenta maculara atribuita varstei” (ARMD).

Aceste legume contin cantitati semnificative de vitamina A, si flvonoizi antioxidanti, cum ar fi beta si alfa- carotenoizi, xanthins si luteina. In total, acesti compusi bogati in pigmeti sau dovedit a avea proprietati antioxidante ce ajuta la mentinerea vederii, mentinerea sanatatii membranelor mucoaselor si a pielii, si a sanatatii oaselor. Consumul de legume si fructe naturale bogate in flavonoizi este recunoscut pentru protejarea organismului impotriva cancerului pulmonar si cel al cavitatii bucale.

In plus, ele sunt, de asemenea, o sursa buna de Vitamina C (asigura 21% din cantitatea zilnica recomandata la 100 g), consumul de alimente bogate in vitamina C ajuta organismul in a dezvolta rezistenta impotriva agentilor infectiosi si in eliminarea radicalilor liberi.

Rosiile proaspete sunt foarte bogate in potasiu (100 g contin 237 mg de potasiu si doar 5 mg de sodiu). Acestea contin cantitati moderate si de folati, precum tiamina, niacina, riboflavina dar si unele minerale esentiale, cum ar fi fierul, calciul, manganul.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2542 (s) | 34 queries | Mysql time :0.026500 (s)