Rasa umana inca evolueaza. Vezi ce au descoperit cercetatorii

19 Iulie 2016
Lumea stiintifica a acceptat ideea evolutiei umane, supravietuirea celor mai puternici si selectia naturala. Cercetatorii nu se pot decide insa daca oamenii mai pot evolua ca specie. Un economist de la Harvard considera ca inca evoluam, insa mai lent decat in trecut.

Cercetarile sale prezinta modul in care corpul uman se schimba constant. Jonathan Beauchamp, de la Universitatea Harvard, a cercetat informatiile a 20.000 de persoane dintr-o generatie din Statele Unite ale Americii. In special, a analizat rata de natalitate si transmiterea genelor de la parinti la copii.

Toate persoanele din cadrul studiului s-au nascut intre 1931 si 1953 si au depasit varsta copilariei in momentul in care studiul a fost efectuat. Beauchamp a analizat numarul de copii pe care fiecare persoana l-a avut, precum si alte trasaturi, inclusiv indexul masei corporale, nivelul schizofreniei, varsta menstruala si nivelul de educatie.

Doua aspecte au iesit in evidenta: persoanele educate au avut un numar mai mic de copii, iar varsta la care aparea prima menstruatie era relativ mica.

"Rezultatele mele furnizeaza probe referitoare la faptul ca oamenii inca evolueaza, dar mult mai lent, fata de schimbarile rapide ale generatiilor trecute care au fost expuse factorilor culturali si de mediu'', a declarat Beauchamp.

Cercetarea a fost limitata, dupa cum a afirmat cercetatorul. Numarul de persoane este relativ mic pentru un astfel de studiu, analizand doar o generatie. Oamenii contemporani sunt atat de evoluati incat pot controla mediul inconjurator rezolvand probleme precum bolile, lipsa locuintelor sau a hranei.

Pe de alta parte, viata moderna se schimba cu o rapiditate mult mai mare decat in trecut, iar oamenii se schimba odata cu ea, devenind mult mai distrasi din cauza cresterii utilizarii internetului pe mobil.

Majoritatea cercetatorilor, inclusiv Beauchamp, considera ca este o diferenta intre evolutia culturala si evolutia biologica. Conform definitiei, evolutia nu se opreste decat in momentul in care o specie devine disparuta.

O declaratie din trecut a biologului Sir David Attenborought se refera la aceleasi supozitii: "Cred ca ne-am oprit din evolutie. Din cauza selectiei naturale, propusa de Darwin ca mecanism principal al evolutiei''.Attenborought a declarat ca exista evolutie, dar din alte puncte de vedere: "Procesul de evolutie este acum unul cultural. Oamenii acorda acum un interes puternic culturii, fizicii si genetecii''.

sursa: descopera.ro