News Flash:

Ramai in forma in timpul sarcinii si dupa

22 Iulie 2013
1730 Vizualizari | 0 Comentarii
Foarte multe femei se tem sa ramana insarcinate din pricina kilogramelor in plus pe care le vor avea dupa sarcina. Din fericire, avem pentru tine cateva sfaturi care te vor ajuta sa te mentii fit in timpul sarcinii si dupa.
 Din pacate, s-a intiparit in mintea oamenilor faptul ca o femeie gravida sanatoasa, trebuie sa ia in greutate foarte mult in timpul sarcinii. De asemenea, in conceptia multora, copilul ar trebui sa fie „gras si frumos”.
Realitatea nu este deloc aceasta. De fapt, o femeie ar trebui sa se ingrase in timpul sarcinii cu aprox. 6-18 kg., in functie de IMC-ul ei initial (Indicele de Masa Corporala). Acesta se calculeaza astfel: Greutatea (kg.) / Inaltimea2 (m.), de ex.: 55 kg. / 1,652 m. => IMC = 20,20.
 - IMC < 19 => ingrasare in timpul sarcinii 12,5 kg. – 18 kg.
 - IMC = 19,8 – 26 => ingrasare in timpul sarcinii 11,5 kg. – 16 kg.
 - IMC = 26 – 29 => ingrasare in timpul sarcinii 7 kg. – 11,5 kg.
 - IMC > 29 => ingrasare in timpul sarcinii 6 kg.
Avantajele mentinerii in forma in timpul sarcinii si dupa sarcina: alinarea durerii de spate, evitarea oboselii, mentinerea unui nivel energetic ridicat, iti va fi mult mai usor sa te misti si vei avea o stare de bine. De asemenea, iti va fi mult mai usor in timpul travaliului. Dar, pentru a profita de aceste avantaje, este vital sa faci tipul corect de exercitii la intensitatea potrivita pentru fiecare stadiu al sarcinii. Fiecare etapa prezinta provocari fizice diferite, deci va trebui sa iti personalizezi programe de antrenament in consecinta, pentru a obtine cele mai importante beneficii. In acest fel, vei fi mai sanatoasa atat tu, cat si copilul tau.
Sfaturi de urmat in timpul sarcinii:
- Aportul energetic trebuie sa creasca cu 300 kcal. in trimestrele II si III;
- Bea multa apa pentru a te asigura ca esti hidratata;
- Consulta-ti medicul inainte de inceperea unei activitati fizice;
- Nu te antrena intens, ci intr-un ritm lejer;
- Executa doar exercitii usoare, care nu streseaza articulatiile;
- Evita exercitii precum: alergari, sporturi de contact, calarie, patinaj, ski, mersul cu role, tenis, badminton;
- Asculta-ti corpul – el stie ce e bine! Daca te doare ceva in timpul unui exercitiu, nu continua;
- Nu exagera cu grasimile, dieta in timpul sarcinii trebuie sa fie bazata pe proteine si carbohidrati;
- Poti incepe o cura de slabire hipocalorica dupa minim 6 luni de la nastere. Astfel bebelusul va beneficia de un lapte matern foarte echilibrat nutritional. (sursa: femina.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

femei insarcinate sarcina sfaturi fit gravida
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1614 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013900 (s)