Prin alterarea bazelor fundamentale ale ADN-ului, cercetatorii au creat o noua forma de viata

27 Ianuarie 2017
De cand exista viata pe Pamant, aceasta a fost reprezentata stiintific prin patru baze A, C, T, si G, ele fiind codul asociat oricarei forme de viata existente. Cercetatorii au anuntat recent ca au creat o noua forma de viata utilizand un cod genetic extins. Codul a ajutat la producerea unei noi forme de viata utilizand combinatii din ADN care nu au existat pana in prezent, noteaza Independent.
Expertii au creat o bactierie care are in componenta atat cele patru coduri genetice cunoscute de om, cat si alte doua sintetice cunoscute ca X si Y. Cercetatorii sustin ca experimentul "reprezinta fundatia pentru obtinerea organismelor sintetice, crearea unor noi forme de viata''.
Descoperirea ar putea fi utilizata pentru crearea organismelor unicelulare care in cele din urma ar putea ajuta la descoperirea unor noi medicamente. Bazele X si Y din ADN au fost create de profesorul Floyd Romesberg si colegii sai in 2014. Descoperirea a fost demonstrata pe bacteria E.coli in interiorul careia a fost introdus noul cod genetic.
In prezent, procesul poate fi utilizat doar pe celule individuale si nu pe organisme complexe. In viitor, cercetatorii vor incerca sa introduca noul cod in ARN.
sursa: descopera.ro