News Flash:

Preparatele de Paste care pot fi un pericol pentru sanatate

28 Aprilie 2016
877 Vizualizari | 0 Comentarii
Preparatele de Paste
Sarbatorile aduc pe masa romanilor bucate alese. Medicul nutritionist Luminta Florea spune pentru Gandul ce putem alege din acest belsug gastronomic, tocmai pentru a nu transforma traditia intr-o amenintare pentru sanatatea noastra.
1. Drob de pui/ curcan/ miel. "In functie de tipul de carne folosit pentru preparare poate fi mai usor sau mai dificil de digerat. Continut caloric aproximativ: 100 g drob de pui =  130 kcal; 100 g drob de curcan =  170 kcal.  Se face si din carne de miel/ ied - 100 g drob de miel =  260 kcal; 100 g drob de ied =  220 kcal.
Se poate servi la masa de dimineata, pranz sau cina alaturi de branza, oua fierte si multe legume de sezon (rosii, castraveti, ardei, ridichi, ceapa verde, usturoi verde), ca fel principal, fara garnitura de paine'',  subliniaza medicul Luminta Florea.
2.  Friptura de miel/ ied la cuptor. "Daca se foloseste carne grasa, bine impanata cu grasime, aceasta devine greu de digerat, cu un necesar crescut de sucuri digestive din partea stomacului si pancreasului. Continut caloric aproximativ: 100 g friptura de miel = 260 kcal; 100 g friptura de ied =  220 kcal. 
Se poate servi la masa de pranz ca fel principal (o portie de 150 - 200 g), simpla  sau cu o garnitura mica (100 g) de cartofi copti la cuptor sau orez simplu, fara paine si alaturi de o salata generoasa din legume proaspete de sezon (rosii, castraveti, ardei, ridichi, ceapa verde, usturoi verde) sau cu o salata de muraturi", spune medicul Luminta Florea pentru Gandul.
3. Oua umplute. ''Maioneza in combinatie cu galbenusul oului genereaza un stres de digestie pancreatic si hepatic ridicat. Continut caloric - ½ ou   =  90 - 100 kcal.
Se poate servi dimineata, fara paine, cu branza si eventual cu o bucata de friptura rece (ramasa de la o masa anterioara) sau un mezel slab si multe legume de sezon (rosii, castraveti, ardei, ridichi, ceapa verde, usturoi verde)", spune medicul Luminta Florea. 
4. Friptura de curcan la cuptor. "Este o alternativa dietetica pentru rasfatul culinar de sarbatoare. Continut caloric aproximativ: 100 g friptura de curcan = 160 - 170 kcal. 
Se poate servi la masa de pranz (o portie de 200 - 250 g), simpla sau cu o garnitura mica (100 g) de cartofi copti la cuptor sau orez simplu, fara paine si alaturi de o salata generoasa din legume proaspete de sezon (rosii, castraveti, ardei, ridichi, ceapa verde, usturoi verde) sau o salata de muraturi", afirma medicul pentru Gandul.
5. Sarmale traditionale de porc/ curcan/ vita. "Facute cu carne de porc grasa si eventual si cu un adaos suplimentar de slanina sau afumatura aduc un aport caloric mare si o digestie dificila, cu un efort pancreatic mare. Continut caloric: 100 g sarmale de porc = 100 kcal sau 100 g sarmale de curcan/ vita = 70 kcal.
Se pot manca la masa de pranz, ca fel principal, cu smantana degresata 10% sau iaurt gras 4 - 5%, preferabil fara garnitura de paine sau mamaliga", spune Luminta Florea pentru Gandul.
6. Salata de Boeuf cu carne de curcan/ vita. "Periculoasa prin amestecul extrem de greu de digerat dintre ou si ulei care sta la baza retetei traditionale a maionezei. Continut caloric: 100 g salata de Boeuf = 100 kcal (daca este facuta cu maioneza light)", spune medicul specialist in diabet si nutritie Luminta Florea .
Se poate consuma la masa de dimineata sau pranz (alaturi de branza sau oua fierte) sau ca fel principal, fara garnitura de paine.
7. Cozonacul dietetic. "Cu un continut redus de zahar, nuca, rahat, este prajitura de care sufleteste legam traditiile noastre de Paste sau de Craciun si pe care in mod sigur o vom regasi pe orice masa de sarbatoare. O reteta traditionala de cozonac, cu umplutura generoasa de nuca, rahat, stafide poate aduce  intre 350 - 650 kcal/ 100 g. Continut caloric in varianta dietetica: 100 g cozonac  =  275 kcal. Se poate servi, ca fel unic, la masa de dimineata (maxim o portie de 150 -200 g), impreuna cu  o cana de lapte/ ceai/ cafea, fara a se combina cu alte alimente", spune medicul Luminta Florea de la clinica Pro Vita pentru Gandul.
8. Pasca cu branza si stafide - dietetica. "Fara blat sau foietaj, care aduce un aport caloric important, doar cu un amestec de branza de vaci, oua, zahar si condimente aromatizante, poate fi o alternativa dietetica la pasca traditionala. Continut caloric: 100 g pasca cu zahar =  170 - 180 kcal;  100 g pasca cu indulcitor = 130 - 140 kcal. Se poate servi, ca fel unic, la masa de dimineata (maxim o portie de 200 - 250 g), impreuna cu  o cana de lapte/ ceai/ cafea, fara a se combina cu alte alimente", precizeaza medicul Luminita Florea pentru Gandul.

sarbatorile belsug gastronomic traditia sanatatea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1736 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021817 (s)