News Flash:

Posturi de baza in Hatha Yoga

23 Mai 2016
1653 Vizualizari | 0 Comentarii
Yoga nu inseamna doar figuri spectaculoase in filme sau o metoda a celebritatilor de a petrece timpul. Este o cale spre autocunoastere si eliberare, dar si un mod de desavarsire fizica, ce urmareste atingerea controlului asupra corpului si a mintii.
Hatha Yoga, un tip de yoga raspandit in Occident de abia in a doua jumatate a secolului XX, este un sistem de exercitii corporale si de respiratie, ale carei opt principale posturi (asane) sunt prezentate in randurile urmatoare.

1. Sarvangasana sau Postura lumanarii
Mainile sprijina trunchiul, care va fi perpendicular pe sol. In acest punct, corpul se va sprijini cu palmele si cu degetele. Aceasta pozitie este recomandata incepatorilor si are rezultate eficiente in ceea ce priveste reglarea ritmului hormonal, precum si in cazul persoanelor care se confrunta cu probleme ale glandei tiroide.

2. Dhanurasana sau Postura arcului
Stati pe burta. Indoiti genunchii si apucati gleznele cu mainile. Simultan ridicati genunchii si pieptul de pe sol. Gatul trebuie sa fie tinut drept si extins, nu aplecat spre piept. Asigurati-va ca genunchii sunt departati astfel incat sa se incadreze in linia soldurilor.

Si aceasta postura joaca un rol important in atingerea unei stari de bine a intregului organism: fortifiaza muschii umerilor, ai spatelui si ai mainilor; previne constipatia; creste nivelul de energie; imbunatateste circulatia periferica si amelioreaza durerile blande de spate.

Pozitia yoga care te ajuta sa iti purifici organismul

3. Paschimottanasana sau Postura clestelui
Permite prelungirea vietii, tonifica intregul organism si catalizeaza emotiile. Pozitia este eficienta impotriva constipatiei si a hemoroizilor.

4. Halasana sau Postura plugului
Halasana este o postura deosebit de importanta in practica yoga, datorita efectelor sale in plan mental si este inrudita cu asana (postura) lumanarii: picioarele sunt aduse inapoi din pozitia amintita, iar mainile se intind pe sol. Aceasta pozitie previne osificarea prematura a vertebrelor, imbunataseste starea de spirit luptand impotriva deprimarii. De asemenea,mareste capacitatea de concentrare.

5. Mayurasana sau Postura paunului
Este o pozitie care presupune forta fizica. Greutatea corpului este sustinuta in maini si coate, iar trupul perfect aliniat se afla in echilibru la orizontala. Mayurasana este importanta si in viata sportivilor: efectele negative ale unor suplimente alimentare pot fi diminuate prin postura paunului. De altfel, ajuta organismul sa lupte impotriva toxinelor acumulate in urma consumului excesiv de carne rosie( care poate duce la Parkinson) si rezolva problemele ficatului.

Cele mai bune 6 exercitii yoga pentru pierderea in greutate

6. Matsyasana sau Postura pestelui
Asezati-va pe spate, mainile sunt puse sub bazin cu palmele in jos, pieptul trebuie ridicat si gatul lasat pe spate, tragand de umeri. Picioarele pot fi tinute intinse sau indoite.

Asana pestelui confera vitalitate, vigoare, mareste capacitatea pulmonara si are un mare efect in cazul persoanelor frustrate, geloase, intrucat Matsyasana are o putere eliberatoare. Poate fi utilizata de sportivii care fac parte din echipe, mai ales atunci cand se simt neglijati in ceea ce priveste aportul lor la jocul grupului.

7. Shirshasana sau Postura "stand in cap"
Standul in cap este considerat "regele posturilor yoga" datorita efectului pe care il are asupra intregului corp. Stimuleaza circulatia sangelui la nivelul creierului, ajutand la marirea capacitatii de memorare; te scapa de durerile de cap, precum si de problemele cu somnul sau coloana vertebrala; ofera vitalitate, energie; elimina starile de anxietate si de nervozitate.

Nu este o postura recomandata sportivilor, doar daca au o viata disciplinata si o dieta specifica. In schimb, ei pot incerca pozitia lumanarii.

8. Bandha- contractia
Ajuta la imbunatatirea capacitatii de concentrare. Aceasta asana consta in eliminarea stresului si concentrarea exclusiva asupra unui singur obiectiv.

Retine! Este mai importanta pregatirea pentru realizarea unei posturi fata de timpul propriu-zis petrecut intr-o pozitie.
Nu trebuie sa te fortezi sa reusesti realizarea unei asana perfecte din prima incercare. Pas cu pas vei putea sa obtii o pozitie corecta si de durata.

Trebuie sa fii atent cum te simti inainte si dupa asana. Daca resimti efecte adverse, cum ar fi constipatie, reactii alergice sau stari de nervozitate, ar trebui sa iti dai seama ca nu practici corect yoga. Daca aceste reactii se intind mai mult de o saptamana, atunci ar trebui sa schimbi ceva, poate rutina de realizare a exercitiilor, dar nicidecum sa renunti definitiv la yoga.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

yoga hatha yoga bandha- contractia
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1664 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021167 (s)