News Flash:

Postul Pastelui. 5 alimente care ingrasa daca le consumi in exces

15 Martie 2016
2282 Vizualizari | 0 Comentarii
Postul Pastelui sau Postul Mare este cel mai lung post din calendarul crestin-ortodox si dureaza sapte saptamani, pana pe data de 30 aprilie. Daca ti-ai propus sa tii acest post este important sa-ti contruiesti un meniu alimentar sanatos, incercand sa variezi alimentele, pentru a evita luarea in greutate.
Unele alimente pe care suntem tentati sa le consumam in zilele de post au un aport caloric foarte ridicat, in special atunci cand le consumam in cantitati mult prea mari si zilnic.

Sunt sau nu crevetii de post? Iata ce spun preotii!
 
Acestea sunt cateva alimente de post pe care ar fi indicat sa nu le consumi in cantitati mari atunci cand nu mananci de dulce, deoarece iti vor pune silueta in pericol:
1. Painea alba
Un aliment extrem de satios care poate fi consumat chiar si in post este painea, insa daca nu suntem atenti ne putem ingrasa destul de mult. Riscul de a consuma cu aproape orice este unul foarte mare, in special daca te numeri printre persoanele care iubesc painea. Daca vei avea insa o alimentatie echilibrata si diversificata nu vei avea tendinta de a consuma o cantitate exagerata de paine pentru a-ti potoli foamea. Limiteaza-te la 2-3 felii de paine pe zi, de preferat facuta din faina integrala.
2. Cartofi prajiti
Un alt aliment preferat de oamenii care tin post sunt cartofii, mai ales cei prajiti. Ei sunt de post daca ii prajesti in ulei simplu si sunt satiosi, insa nu este recomandat sa-i consumi zilnic, deoarece au un aport caloric foarte ridicat. In schimb, poti sa-i prepari si la cuptor pentru a evita prajelile sau sa-i consumi natur, in cantitati mici, cu multe verdeturi si salate de cruditati.

Postul Craciunului 2013: sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa 
3. Pastele din faina alba
Nici pastele din faina alba nu sunt recomandate consumului zilnic deoarece sunt foarte bogate in calorii si genereaza fluctuatii ale glicemiei, stimuleaza pofta de dulciuri si ingreuneaza digestia.  
4. Pateul vegetal
Un studiu realizat de Asociatia pentru Protectia consumatorilor din Romania arata ca printre problemele care au fost descoperite pe etichetele a peste 70 de tipuri de pateu vegetal se numara: glucidele sunt adaosuri de indulcitori care nu sunt trecuti pe eticheta nutritionala si zaharul care nu apare in lista de ingrediente, dar este trecut pe eticheta nutritionala.
Prin urmare, daca vei consuma o cantitate mare de pateu vegetal cu paine alba pe perioada postului risti sa te ingrasi.
"Produsele de post, in majoritatea lor, sunt dezechilibrate din punct de vedere nutritional, din cauza numarului mare de aditivi alimentari si al continutului ridicat de sare. În cazul produselor de post, ingredientul principal trebuie sa fie constituit din una sau mai multe legume, nicidecum din apa sau ulei vegetal, asa cum s-a constatat in cazul pateului vegetal”, a declarat Conf. Univ. Dr. Stanciu Costel, Presedinte APC Romania in urma unui studiu de piata care a vizat peste 70 de tipuri de pate vegetal.
5. Alimente de post din comert
La supermarketuri vei gasi numeroase produse de post, insa acestea sunt dezechilibrate din punct de vedere nutritional. Este de preferat sa nu le consumi decat in situatiile de urgenta si sa-ti prepari acasa diverse mancaruri hranitoare si sanatoase.

5 greseli alimentare care trebuie evitate in post pentru a nu te imbolnavi
 
Alimentele de baza pe care le poti consuma cand tii post
Ciupercile
Leguminoasele: lintea, fasolea boabe, mazarea, nautul
Cereale integrale: amarant, quinoa, mei, hrisca, orez brun, ovaz
Nuci si seminte crude: nuci, migdale, fistic, caju, seminte de floarea-soarelui, seminte de dovleac, seminte de canepa
Paine si paste care sunt facute din faina integrala
Legume si fructe proaspete de sezon
Masline
Verdeturi
Consuma o cantitate mare de verdeturi proaspete care se regasesc din plin in acest sezon, deoarece acestea ofera necesarul zilnic de vitamine si minerale, aducand si multe fibre care ajuta la digestie. Poti manca frunze de orice leguma, insa urzicile si spanacul au continutul nutritiv cel mai ridicat. Nu este necesar sa fierbi indelung spanacul, poti adauga frunze proaspete si in salate, alaturi de alte legume de sezon, patrunjel si salata creata rosie, potrivit eva.ro.

postul pastelui postul mare dulce silueta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1659 (s) | 34 queries | Mysql time :0.038073 (s)