News Flash:

Postul iti poate lua din kilograme sau te poate ingrasa. Vezi cum trebuie sa mananci si in ce situatii este contraindicat postul

17 Martie 2011
2898 Vizualizari | 0 Comentarii

Bun prilej pentru detoxifiere, postul este binevenit in oricare perioada a anului, spun specialistii. Insa trebuie sa tineti cont de cateva reguli. Nu trebuie sa ne infometam pana la epuizare, trebuie sa avem grija cum combinam alimentele.

Nerespectarea regulilor alimentare in perioada postului poate duce la pierderea sau la acumularea de kilograme. Si asta pentru ca, fie se adopta o alimentatie bazata numai pe fructe si pe legume, fie se consuma preponderent fainoase, cu un continut mare de calorii.

„Cei mai multi dintre cei care postesc cad in capcana carbohidratilor. Adica, fac exces de paine, paste fainoase si cartofi care, desi sunt alimente necesare organismului, trebuie consumate cu moderatie" spune dr. Corina Zugravu, medic primar nutritie si igiena. Acestea iti aduc nu numai kilograme in plus, ci si o stare de oboseala permanenta provocata de fluctuatiile glicemiei.

4 alimente cu care poti inlocui carnea in perioada postului fara sa-ti pui in pericol sanatatea 

Alimentatia ta trebuie sa cuprinda legume crude sau gatite la aburi, dar si fructe, desertul perfect pentru post. Desigur, nu trebuie sa lipseasca grasimile si cum nu poti consuma grasimi animale, va trebui sa le inlocuiesti cu cele vegetale. Dupa majoritatea nutritionistilor, grasimile bune nu ingrasa decat daca le combini cu carbohidrati. 

Grasimile sunt importante, dar atentie la cantitate
Si in perioada postului este bine ca doar jumatate din calorii sa provina din glucide complexe. Painea, cerealele, cartofii, orezul, pastele fainoase si fructele sunt surse importante de glucide in aceasta perioada. Pe de alta parte, eliminarea tuturor produselor de provenienta animala trebuie compensata prin consumul de proteine vegetale, in mod particular cele provenite din soia. Nucile, alunele, nautul, mazarea, fasolea uscata, ciupercile si maslinele sunt alte surse de proteine vegetale, unele cu valoare calorica ridicata.

Si tendinta de a consuma mai multe grasimi vegetale in aceasta perioada poate explica excesul de kilograme rezultat in urma postului, in cazul unor persoane. De aceea, numarul de calorii aduse zilnic prin alimentatie nu trebuie sa depaseasca 1800-2000 in cazul femeilor si 2300-2500 - in ceea ce-i priveste pe barbati.

Foarte importanta este si hidratarea. Consumati cat mai mult supe de legume, ceaiuri, sucuri naturale si desigur, apa. Pe de alta parte, restrictiile alimentare ar putea pune in pericol acele persoane care sunt prea slabe. Pentru persoanele subponderale, nutritionistii recomanda un regim echilibrat si satios, care sa nu priveze corpul de principiile sale de baza.

Contraindicatiile postului
Specialistii afirma ca postul este contraindicate anumitor bolnavi. Astfel, persoanele care au probleme renale, hepatice, cele cu sistemul imunitar slabit sau care urmeaza anumite tratamente medicamentoase, ar trebui sa se abtina. Persoanele cu diabet aflate in tratament cu insulina sau cu anumite antidiabetice orale risca o scadere severa a glicemiei daca nu isi ajusteaza tratamentul.

De asemenea, bolnavii de cancer nu trebuie sa posteasca. Nici in cazul copiilor nu este indicat sa fie adoptata o astfel de dieta, pentru ca le poate afecta procesul cresterii. O alta categorie care nu ar trebui sa tina post sunt varstnicii, pentru ca o data cu trecerea timpului pot aparea anumite boli, iar o alimentatie neadecvata duce la inrautatirea afectiuniulor. 


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

postul proteine vegetale contraindicatiile postului
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1526 (s) | 34 queries | Mysql time :0.020501 (s)