Porumbul modificat genetic afecteaza rinichii si ficatul

25 Ianuarie 2012

Potrivit unui experiment, animalele hranite cu porumb modificat genetic au ajuns sa aiba probleme cu ficatul si rinichii in doar trei luni. Experimentul a fost realizat de firma americana, Monsanto, care a fost obligata de Greenpeace sa isi publice rezultatele.

Rezultatele au fost studiate de cercetatorii francezi din cadrul Universitatii Caen, care au ajuns la concluzia ca cele cateva soiuri de porumb modificat genetic influentasera in rau starea de sanatate a cobailor care fusesera hraniti astfel.

Trei dintre soiurile testate sunt cultivate la scara mare in SUA, iar un altul se intalneste in Europa, mai cu seama in Spania. Potrivit cercetatorilor, ficatul si rinichii rozatoarelor au fost afectate in mod semnificativ.

Fiecare dintre soiurile testate a avut ca urmare concentratii neobisnuite de hormoni in sangele si urina cobailor, ceea ce sugereaza ca organele amintite nu functionau corespunzator. Femelele cobai hranite cu unul dintre soiurile de porumb modificat genetic aveau un nivel mai mare al zaharului din sange si un nivel ridicat al trigliceridelor, dupa cum se mentioneaza in raportul publicat in International Journal of Microbiology.

Analiza conchide: "aceste substante nu au facut niciodata parte din dieta oamenilor sau a animalelor, iar de aceea consecintele asupra sanatatii pentru cei care le consuma, mai ales pe termen lung, nu pot fi cunoscute".