News Flash:

Ponturi sa mananci bine de sarbatori si sa nu te ingrasi

5 Decembrie 2016
1917 Vizualizari | 0 Comentarii
Pe langa cadouri, cu totii ne pregatim deja sa punem pe listele de cumparaturi alimentele pe care le vom aseza pe mese de sarbatorile de iarna ce se apropie. Teama ca am putea sa ne pierdem silueta ne face uneori sa eliminam din meniu multe dintre preparatele care ne fac placere.

Nutritionistii ne spun însa ca exista mici secrete care ne permit sa ne bucuram asa cum se cuvine de mesele cu familia si prietenii, fara a ne pune la încercare silueta.

11 curiozitati despre corpul uman, nutritie si sanatate

Potrivit nutritionistilor, conditia pentru a ne putea bucura de cat mai multe dintre preparatele specifice acestei perioade este moderatia.
„Sarbatorile vin întodeauna cu o multitudine de tentatii culinare, mesele pline si meniurile îmbelsugate întregesc, de cele mai multe ori, atmosfera de sarbatoare. Gandul pierderii siluetei poate sa îi opreasca însa pe multi din a savura anumite preparate culinare servite la o masa, în aceasta perioada. Cea mai buna optiune este însa de a gusta din tot ce ne face placere, dar, categoric, cu moderatie. De la alimentele care ne plac, la bauturile care ne vor completa mesele, se recomanda consumul moderat", spune dr. Corina Zugravu, Presedintele Centrului de Studii despre Bere, Sanatate si Nutritie.

Miscarea
Totodata, important este sa nu uitam sa facem miscare, chiar si cateva minute de mers pe jos, plimbari scurte, în aer liber, de 15-20 de minute în fiecare zi, sau mers cu bicicleta. Aceasta activitate ne va mentine un tonus bun, ne va activa metabolismul si va ajuta sistemul digestiv. Astfel, revenirea la activitatile obisnuite de dupa perioada sarbatorilor se va face mult mai usor.

Consumul alimentelor si bauturilor care favorizeaza starea de bine
Un alt secret usor de pus în practica este alternarea tuturor grupelor alimentare si cel putin o masa cu multe fructe si legume pe zi.

Pentru a oferi organismului nostru o cantitate optima de nutrienti, este recomandat sa consumam fructe si legume din toate cele cinci culori: verde, alb, galben/portocaliu, rosu, albastru/mov. În acelasi timp, este important sa evitam alimentele puternic procesate sau concentrate.

Ce pot manca de sarbatori diabeticii si cardiacii

„Totodata, bauturile pe care le consumam în timpul mesei au si ele un rol important în mentinerea starii de bine, cu atat mai mult cu cat unele dintre ele ne ajuta sa ne pastram si silueta. Berea este o astfel de bautura, care datorita continutului sau de vitamine de tip B, supranumite si vitaminele bunei dispozitii, si a aportului caloric redus, poate fi o alegere foarte buna pentru mesele de sarbatori.
Berea contine un numar redus de calorii, 105 kcal într-o doza de 250 ml de bere cu alcool si 50 kcal într-o doza de 250 ml de bere fara alcool. Mai mult, în conditiile unui consum moderat, datorita continutului de fibre (solubile), berea poate duce la un tranzit intestinal optim, usurand digestia", a completat Corina Zugravu.

sursa:doctorulzilei.ro


alimentele nutritionistii miscarea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1658 (s) | 34 queries | Mysql time :0.030248 (s)