News Flash:

Ponturi pentru a manca sanatos chiar si in oras

25 Februarie 2013
1409 Vizualizari | 0 Comentarii
Nutritionista Marisa Moore a oferit pentru CNN cateva ponturi pentru a ne bucura de o masa sanatoasa in oras.
Comanda tu primul
Desi mergem la masa cu gandul de a manca sanatos, imediat ce auzim sau vedem ce si-au comandat ceilalti, ni se face pofta si ne schimbam optiunile.
"Un studiu a aratat ca femeile au tendinta de a se lua una dupa cealalta cand comanda mancare. Daca o sa-ti comanzi tu prima ceva sanatos, s-ar putea sa le determini si pe celelalte sa aiba aceeasi optiune", a declarat Moore pentru CNN.
Daca este posibil, incearca sa alegi tu restaurantul in care iesiti si opteaza pentru cele care au in meniu si mancaruri sanatoase.
Calorii
Cand vrei sa comanzi, analizeaza meniul si uita-te la felurile de mancare bogate in calorii: tot ce e cremos, crocant, prajit, pane sau inabusit. "Trebuie sa optezi pentru alimentele preparate la gratar, fierte sau coapte. Aceste metode de gatit sunt mult mai sanatoase", spune Moore.
Modifica meniul
Sa nu-ti fie teama sa ceri anumite schimbari la felul de mancare asupra caruia te decizi. De exemplu, solicita inlocuirea cartofilor prajiti cu legume fierte. Daca stii ca un sos este bogat in calorii, cere sa nu-ti fie servit.
Salata ar trebui comandata fara sa fie asezonata. Desi sunt sanatoase, cei de la restaurant tind sa adauge tot felul de sosuri bogate in calorii.
Mancare la pachet
De multe ori, o portie la restaurant este cat pentru doi, asa ca, la inceputul mesei, cere-i ospatarului sa-ti puna jumatate la pachet. Chiar daca ne-am saturat, suntem tentati adesea sa ne oprim din mancat abia dupa ce terminam tot din farfurie.
Supa si salata
O supa sau o salata ca prim fel de mancare poate reprezenta o modalitate prin care sa mancam mai putin. "Oamenii care mananca supa sau salata de legume inainte de celelalte feluri au tendinta de a consuma mai putine calorii", a explicat Moore.
Mananca incet
Regula asta o stim cu totii: daca mancam prea repede, mancam prea mult. "Creierul tau are nevoie de aproximativ 20 de minute pentru a realiza ca organismul s-a saturat", spune Moore. Asa ca mananca mai incet, bucura-te de compania celor din jurul tau si incearca sa lasi furculita din mana intre muscaturi.
Bautura
E usor sa uiti de caloriile bauturii pe care o comanzi, fie ca are sau nu alcool. Ceaiul, de exemplu, poate contine intre 200 si 250 de calorii. "Un pahar de vin contine doar 150 de calorii, dar exista si bauturi care au chiar si peste 300", a adaugat Moore. (sursa: adevarul.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

marisa moore ponturi masa sanatoasa oras calorii modifica meniul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1544 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013798 (s)