News Flash:

Poate cele mai importante 6 obiceiuri pentru o viata sanatoasa

17 Martie 2017
707 Vizualizari | 0 Comentarii
Un corp sanatos pentru toata viata poate fi obtinut cu ajutorul preventiei. Cu atat mai mult acum cand asigurarile de viata cresc, costurile medicale asemenea, iar doctorii sunt din ce in ce mai ocupati sa trateze, cand noi toti am putea mai intai sa prevenim!

De-streseaza-te repede-repejor

Un corp sanatos pentru toata viata, acum, in era Social Media, cand deschizi Facebook-ul si in cateva minute exista motive sa fii furioasa, trista sau socata? Asta pe langa motivele de stres din viata reala: imprumuturi la banca, chiria apartamentului si functia aceea mai buna la job. Tu nu mai stii cum sa imparti banii pe toate si in timpul acesta parintii tai te intreaba cand ai de gand sa te maturizezi si sa faci copii? Suna cunoscut? Ei bine, daca esti atat de stresata, practic corpul tau este inundat de cortizol, liderul absolut dintre toti hormonii de stres.

Cortizolul iti distruge pielea, iti strica memoria, scade calitatea pricesului cognitiv, iti intrerupe cel mai dulce somn si in plus de toate acestea, digestia ta o va lua razna! Suna asta a metoda de a avea un corp sanatos pentru toata viata?

Pai nu prea, si asta pentru ca efectele traitului in “concubinaj” cu cortizolul se instaleaza pe termen lung. Nivelul zaharului din sange va fi din ce in ce mai dereglat, metabolismul tau o sa fie mai lenes (deci te vei ingrasa!), sistemul tau imunitar nu-ti va mai fi cel mai bun prieten – si aici intra si partile acelea cosmetice care stim sigur ca te afecteaza: acnee ce nu dispare sau foliculite si iritatii nu tocmai estetice. Altfel spus, te simti si arati ingrozitor.

Si nu am vrea sa te stresam si mai mult, dar daca cortizolul devine chirias permanent, te expui unei tulburari hormonale si mai “distractiva” decat tot ce am enumerat mai sus: tulburarea glandelor suprarenale.

Asa ca, cel mai bine, draga mea, ia o pauza! Invata sa te dezlipesti de toti factorii de stres. Invata sa gasesti 5 minute de liniste interioara in mijlocul unui ambuteiaj, invata tehnici de relaxare prin respiratie. Ele te ajuta sa-ti relaxezi muschii, sa scazi tensiunea arteriala si sa reduci anxietatea si depresia!

Si daca tot suntem in era tehnologiei, download-eaza niste aplicatii de reducere a stresului. Exista aplicatii pentru meditatie, pentru gandire pozitiva, pentru mentinerea obiceiurilor sanatoase. Fii calma, exista o aplicatie pentru orice categorie.

Daca ai un minut la dispozitie, intr-o dimineata sau intr-o seara, fa o lista a tuturor lucrurilor care te streseaza acum. Imparte-o in doua coloane: ce poti controla si ce este in afara controlului tau. In coloana lucrurilor pe care le poti controla, analizeaza ce poti schimba imediat si ce necesita munca pe termen lung. In coloana lucrurilor ce nu tin de tine, invata sa ai alta perspectiva asupra lor, pana la urma vei trai cu ele toata viata!

Scoate-te din priza si reincarca-ti bateriile

Si daca tot am vorbit de lucruri pe care le poti controla si lucruri ce nu tin de tine, afla ca pentru un corp sanatos pentru toata viata, e necesar sa iti reincarci bateriile si in afara mediului virtual. Ce s-a intamplat oare cu o mica plimbare in locul unui scroll pe facebook?

In ziua de azi, foarte multi oameni sunt dependenti de Social Media si de telefonul smart. Da, traim o era in care suntem nevoiti sa fim vigilenti, in permanenta atenti, dar nu cu pretul sanatatii noastre!

Primul pas pentru a te scoate din priza si pentru a avea un corp sanatos pentru toata viata? Programeaza-ti o zi in care sa nu intri pe nicio retea de Social Media si mici momente in care sa uiti de existenta online-ului.

Si neaparat, pentru un somn bun – un alt factor important in “cladirea” unui trup si a unei minti sanatoase pentru restul vietii tale – nu folosi telefonul sau tableta sau laptopul cu cel putin o ora inainte de a adormi. Orice stire sau noutate va fi acolo si maine. Si o vei citi si “digera” altfel daca esti bine odihnit!

Dormi, dormi si iar dormi

Un alt lucru pe care poti sa il faci tu pentru a avea un corp sanatos toata viata este sa dormi. Una este sa ai cateva nopti mai agitate, pentru ca ai un proiect la job sau pentru ca trebuie neaparat sa prinzi promovarea aceea, dar nu face din asta o obisnuinta! Lipsa somnului – un lucru esential pentru buna functionare a organismului – te face sa te simti nu tocmai bine. Hormonii tai o iau razna si apar poftele exagerate, deci si kilogramele in plus.

Si asta pentru ca atunci cand dormi putin corpul tau cauta un remediu imediat, un boost de energie acum! Si ce e la indemana pentru asta daca nu o portie zdravana de zahar sau carbohidrati rafinati? De ce sa strici toata munca aceea la ora de pilates? Mai bine dormi si fa-o cu placere! Ai nevoie sa te odihnesti, nu e nimic rau in asta!

Pentru ca somnul este alaturi de alimentatie, de exemplu, un obicei invatat. E nevoie de timp ca sa inveti sa te relaxezi si sa te odihnesti, si da, exista o aplicatie care iti spune cand ar trebui sa mergi in dormitor, in functie de numarul de ore pe care vrei sa-l dormi si care te trezeste delicat, asa cum ai nevoie.

Hraneste-te, nu manca!

Un corp sanatos pentru toata viata inseamna si renuntarea la obiceiurile alimentare nehranitoare. Alimentatia poate fi o otrava incet incet administrata, care pe termen lung va lasa semne. Dar poate fi si o metoda de preventie a abolilor.

Am tot auzit ca o nutritie sanatoasa e cheia unei vieti sanatoase si ca poate face minuni pentru tine. Dar ce este o dieta sanatoasa mai exact? Medicii (nu doar nutritionistii) spun ca solutia ar fi sa mancam simplu. Sa alegem ingredientele cat mai putin daca nu deloc procesate. Legume si fructe (adevarate, nu sub forma de esente si arome) cat mai multe. Cel mai simplu este sa ti le cumperi, sa le speli si tai si sa le pregatesti in caserole pentru intreaga saptamana. Astfel nu vei mai fi tentata sa spui sa ti-e lene sa rontai un morcov si mai bine alegi o briosa! Un alt sfat: tine-le la nivelul privirii in frigider, nu in ladite! Asa sunt exact sub nasul tau. Ce scuza mai ai?

Uita de ingredientele procesate! Si daca e sa le alegi, ai grija sa aiba o lista cat mai scurta de aditivi. Mancarea semi-preparata, snack-urile nesanatoase, dulciurile 0 toate acestea sunt bombe calorice, bombe de glucoza si fructoza, pline de grasimi nesanatoase si mai ales impachetate cu sare, care distruge sistemul cardiovascular.

Ai mare grija la ingrediente de tipul fructozei sau a siropului de porumb, uita de monoglutamat, grasimi partial hidrogenate si orice aditiv artificial.

Alege surse sanatoase pentru mineralele de care ai nevoie, adica legume verzi cu frunze, peste si condimente pentru calciu. Alege, pe langa carne si proteina animala, surse mai sanatoase de fier: linte, fasole, quinoa, seminte de bostan, chimen, scortisoara, boia de ardei. Magneziul se gaseste in seminte, nuci si fasole, la fel ca si potasiul. Iar toate acestea sunt surse importante de fibre, deci sistemul tau digestiv iti va multumi!

Ia cu religiozitate suplimentele de care ai nevoie

Un corp sanatos pentru toata viata se ajuta din cand in cand si cu pastile. Sigur, nu cu pilule minune de slabit sau medicamente ce iti promit hranirea articulara in timp ce tu aproape ca prinzi radacini in fata calaculatorului. Dar suplimente de care corpul tau are nevoie – omega 3, vitamina D, calciu, vitaminele B, probiotice, daca e cazul.

Fa miscare!

Sedentarismul este noul fumat! Perioadele lungi de stat pe scaun iti distrug sanatatea, deci un corp sanatos pentru toata viata nu se obtine fara sa te misti! Sistemul osos, muschii, articulatiile sunt primele care sufera din cauza lipsei de miscare. Iar primul efect vizibil va fi grasimea in zona abdominala. Si da, durerile in zona gatului si in genunchi sau spate sunt tot de la stat jos pea mult.

Un corp sanatos pentru toata viata se obtine cu activitate fizica. Si nu doar trupul beneficiaza daca faci sport, ci si mintea! Pune-ti un reminder pe telefon sau computer si misca-te la fiecare ora de stat pe scaun cate zece minute. Te ajuta sa te simti bine si sa ai un tonus sanatos. Si data viitoare cand ai o intalnire programeaz-o “in mers”.

Gaseste un sport care iti place si practica-l cu religiozitate, vei gasi o activitate fizica si pe placul tau si in bugetul tau. Important este sa te tii de ea si sa nu uiti ca un corp sanatos pentru toata viata se tine cu mici atentii din partea noastra. Atentii pe care le facem pentu noi, pentru starea noastra de bine. Pentru ca atunci cand te simti bine poti face mai multe activitati si te poti bucura mai mult de timpul petrecut cu ceilalti.

sursa: andreearaicu.ro

corp sanatos viata de-streseaza-te repede-repejor fa miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Playtech.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1471 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011738 (s)