Plamani crescuti in laborator au fost transplantati cu succes la scoareci. Oamenii de stiinta spera sa gaseasca noi tratamente in bolile respiratorii

10 Noiembrie 2016
Un grup de cercetatori de la Universitatea americana Michigan au reusit sa transplanteze plamani obtinuti in laborator la soareci imunodeprimati. Oamenii de stiinta spera ca in acest fel sa inteleaga mai bine bolile de plamani si sa obtina noi tratamente pentru acestea.
Potrivit Science Daily, plamanii au fost obtinuti plecand de la celule stem – celule principale ale corpului uman.
Autoarea principala a studiului, Briana Dye, de la Departmentul de Biologie Celulara si Biologie Evolutiva din cadrul Universitatii Michigan, a declarat ca: '„in doar opt saptamani, tesutul transplantat avea structuri de cai aeriene sub forma de tub similare cu cele adulte'“.
Jason Spence, profesor asociat in cadrul aceluiasi departament, dar si la Departamentul de Medicina Interna, a subliniat ca „'in multe privinte, diferenta dintre mini-plamanii transplantati si tesuturile umane adulte erau imperceptibile'“, citeaza agerpres.ro. Se spera ca aceste cercetari sa fie un instrument de studiere a bolilor de plamani deoarece organele dezvoltate in laborator ofera un model uman pentru testarea unor noi medicamente, pentru intelegerea functionarii genelor, pentru a genera tesut transplantabil si pentru studierea afectiunilor umane complexe precum astmul.
Bolile respiratorii sunt raspunzatoare de unul din cinci decese la nivel mondial, iar rata de supravietuire la cancerul de plamani ramane scazuta in pofida avansului inregistrat in ultimii zeci de ani in privinta posibilitatilor de tratament.

plamani laborator soareci