News Flash:

Pilates, echilibru perfect intre miscare si respiratie. Vezi ce beneficii iti aduc exerctiile Pilates

6 Iulie 2011
3095 Vizualizari | 0 Comentarii

Exercitiile fizice care au produs o adevarat isterie in SUA sunt posibile si in multe din cluburile si salile de fitness din Romania. Pilates este un fel de gimnastica de intretinere, destinata initial recuperarii formei fizice a celor obligati sa stea mult in pat, urmand ca forma moderna sa activeze nu doar asupra musculaturii si si asupra tonicitatii pielii.

Cu toate ca elementele de baza apropie Pilates de yoga, aparitia acestei metode e legata de doctorul Joseph Pilates. Scopul sau a fost unul nobil inca din start: un program de recuperare fizica pentru soldatii raniti in Primul Razboi Mondial. Astfel, au fost puse la punct o serie de tehnici pentru sporirea controlului si tonifierea unor muschi cheie, cum ar fi cei ai abdomenului inferior si ai spatelui. Foarte important, dr. Pilates credea in legatura esentiala dintre sanatatea fizica si cea mintala (aceasta din urma precara la soldatii intorsi de pe front).

Principii de baza in tehnica Pilates
Unul dintre principiile de baza in Pilates se refera la o tehnica speciala a respiratiei menite sa faca sangele sa circule cat mai bine prin tot corpul. Aceasta trebuie sa transporte oxigenul necesar fiecarei celule, iar oxigenarea se realizeaza prin inspiratie si expiratie. Apoi, mentinerea stabilitatii bazinului, a centurii scapulare, pozitia si aliniamentul cervical, activarea musculaturii interne abdominale si a coloanei vertebrale sunt esentiale. Miscarile sunt controlate, lente, astfel incat sa permita izolarea zonei vizate, pentru cele mai bune rezultate. Fiecare miscare Pilates are un scop precis, iar fiecare detaliu este important pentru reusita exercitiului.

Pilates nu implica o uzare a articulatiilor, si, spre deosebire de alte metode de antrenament, inglobeaza o gama larga de tipuri de efort. Se pune mare accent pe contractii speciale, care tonifica musculatura fara sa stimuleze o crestere in volum, concomitent cu reducerea stratului adipos. Este o metoda care poate fi practicata la orice varsta si de catre orice persoana, chiar si de cele cu o stare de sanatate precara, dar numai sub atenta supraveghere a unui instructor certificat.

Beneficiile exercitiilor Pilates
Exercitiile Pilates transforma radical felul in care arata, se simte si actioneaza corpul tau. Iata cateva beneficii ale metodei Pilates:

1. Iti imbunatateste flexibilitatea si agilitatea.
2. Dezvolta armonios corpul si imbunatateste starea de bine. Dupa cateva ore de Pilates vei observa cum corpul se remodeleaza - abdomenul este mai tonifiat, se amelioreaza aspectul zonelor cu probleme.
3. Creste mobilitatea si flexibilitatea articulatiilor, sporind astfel rezistenta la efort.
4. Daca sunt practicate regulat, miscarile Pilates maresc capacitatea pulmonara si au efecte pozitive asupra circulatiei sangelui in corp.
5. Corecteaza pozitia spatelui, prin reducerea durerilor cauzate de exemplu de asezarea defectuoasa pe scaunul de la birou.
6. Iti imbunatatesc viata sexuala.


Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pilates
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1455 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014364 (s)