News Flash:

Patru pasi simpli pentru un somn bun

25 Noiembrie 2016
1259 Vizualizari | 0 Comentarii
In opinia specialistilor, insomniile se instaureaza din cauza stresului tot mai mare la care suntem supusi zi de zi si care duce la dezvoltarea starilor de anxietate si de depresie.
1. Bea un ceai cald de tei, indulcit cu miere cu aproximativ 30 minute inainte de a merge la culcare. Efectul calmant al acestuia este dat de proprietatile neurosedative si antispastice ale florilor de tei, datorita uleiului esential de farnesol.
2. Fa-ti un ritual personal si nu sari din problemele de la birou sau ale familiei direct in pat, sperand in mod absurd ca vei adormi rapid. Daca ai copil, stii ca inainte de culcare acesta este imbaiat, masat, dat cu ulei etc. Tot astfel, o baie calda inainte de somn, cu ulei de lavanda, poate face minuni, intrucat muschii se relaxeaza, iar apa calda duce corpul intr-o zona de confort.
3. Asaza-te pe pat, cu picioarele incrucisate (turceste), si, pentru cateva minute, fa o meditatie simpla, incearca sa iti urmaresti respiratia. Elimina pe cat posibil gandurile si uneste atentia ta doar cu respiratia. Desi are valoare imensa in purificarea mintii, acest tip de meditatie buddhista este considerata uscata, plictisitoare si aducatoare de somn pentru mintea umana, obisnuita sa sara in permanenta de la un gand la altul.
4. Intinde-te pe pat si practica urmatorul exercitiu de relaxare: incordeaza toti muschii, de la crestet pana la degetele picioarelor. Mentine contractia pentru 5-6 secunde si apoi relaxeaza-te brusc. Repeta de trei ori acest exercitiu si apoi concentreaza-te pe respiratie.
sursa: gandul.info

insomniile anxietate depresie
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1521 (s) | 23 queries | Mysql time :0.023286 (s)