News Flash:

Painea din grau intreg, cheia unei vieti lungi

6 Februarie 2015
1739 Vizualizari | 0 Comentarii
De ani de zile diversi nutritionisti, unii adevarati guru, ne bombardeaza cu avertismente cu privire la pericolul consumului de carbohidrati. O scanare rapida a Internetelui, cartilor sau a articolelor din mass-media convinge pe oricine ca apropierea de o bucata de paine e aproape la fel de periculoasa ca apropierea de un crocodil infometat. 

Cerealele integrale. Afla ce cantitate ar trebui sa consumi zilnic

Variatiile de la aceasta tema includ printre altele ca daca mananci paine, creierul devine terci, instant te vei imbolnavi de diabet zaharat, iar marimea XXL va fi prea mica pentru tine. Ca urmare, grupuri intregi de oameni au renuntat la carbohidrati si s-au indreptat spre alimentatia din epoca de piatra, cea de dinainte ca oamenii cavernelor sa fi iesit din pesteri si sa puna bazele agriculturii. Acesti oameni sunt gata sa spuna oricui ii asculta ca, potrivit unor surse stiintifice impecabile, excluderea carbohidratilor din dieta le asigura viata vesnica sau macar longevitatea.

Slabeste intr-o saptamana cu dieta cu paine uscata

Din pacate, lucrurile nu stau deloc asa. Unul dintre cele mai bune moduri de a vedea ce alimente se coreleaza cu o viata lunga este de a examina ceea ce mii de oameni au mancat in ultimii treizeci de ani. Un studiu aparut luna trecuta in JAMA Internal Medicine arata exact opusul: carbohidratii nu sunt deloc alimente rele.

Care este cea mai sanatoasa paine

Cercetatorii de la Scoala de Sanatate Publica Harvard au analizat dietele a peste 74.000 de femei si mai mult de 43.000 de barbati. Acesti voluntari au completat chestionare cu privire la dieta lor la fiecare doi sau patru ani, de la mijlocul anilor 1980 pana in 2010. Se pare ca acei oameni care au mancat carbohidrati din cereale integrale au avut o rata mai mica a mortalitatii generale cu 9% si a mortalitatii de cauze cardiovasculate cu 15% mai mici.

Potrivit cercetatorilor de la Harvard, inlocuind doar o portie de carne rosie pe zi, cu o portie de cereale integrale putem scadea riscul mortalitatii de cauze cardiovasculare cu 20%. In concluzie, consumati cat mai des paine integrala de grau, orez brun, hrisca, quinoa, fulgi de ovaz, si chiar malai.

Sursa: Huffington Post
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

nutritionisti paine creierul diabet zaharat carbohidrati longevitatea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2599 (s) | 34 queries | Mysql time :0.055239 (s)