News Flash:

Pacientii pot sesiza anonim problemele din sistemul de sanatate

4 Ianuarie 2017
1902 Vizualizari | 0 Comentarii
Pacientii pot sa vorbeasca liber despre problemele de care s-au lovit în spitale. Ministerul Sanatații a gândit un mecanism prin care cei care au trecut prin unitațile medicale sa poate sa își exprime nemulțumirile. Se dorește ca hibele sistemului medical sa fie scoase la iveala, iar oamenii sa nu se mai teama sa spuna prin ce au trecut.

Și pâna în prezent existau chestionare de satisfacție prin care pacienții puteau sa își exprime parerile. Un ordin al ministrului sanatatii din 2015 aproba implementarea Mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice. Ulterior publicarii acestuia, Compartimentul de Integritate din Ministerul Sanatatii a coordonat implementarea noilor prevederi legale.

Chestionarele la care au raspuns pacientii erau, însa, completate cu cadrele medicale „în ceafa" si transportate, fara a fi sigilate, de personalul medical catre un angajat al spitalului, care introducea datele în sistemul centralizat al Ministerului Sanatatii.

Un nou scandal in sistemul medical. Medic de la ATI: Tratament doar pentru cei „care merita"

„Oamenii trebuie sa aiba motivația ca nu este în zadar ceea ce spun"
De data aceasta, pacientii vor fi întrebati, printr-un SMS, cum au fost tratati în spital. Ministerul Sanatatii a stabilit un chestionar cu noua întrebari la care oamenii pot raspunde dupa externare, prin e-mail sau SMS. Cele noua întrebari cuprinse în chestionar se refera la gradul de multumire fata de serviciile medicale oferite de spital, fata de activitatea si implicarea medicului, de curatenia din spital, precum si fata de activitatea si implicarea asistentelor medicale.

Pentru ca una dintre marile probleme ale spitalelor este lipsa medicamentelor, în chestionar pacientul este întrebat și daca a cumparat medicamente sau alte materiale sanitare pe durata internarii, dar și daca a primit explicatii clare cu privire la diagnostic si tratament, daca ar recomanda unei persoane apropiate sa se trateze la acelasi spital si daca starea sa de sanatate este mai buna dupa externare.

Reprezentanții pacienți-lor spun ca principalele nemulțumiri ale bolnavilor sunt legate de mizeria din spitale și de faptul ca trebuie sa mearga zeci de kilometri pâna la un specialist. „Este un lucru foarte bun acest mecanism de masurare a satisfacției pacienților. Astfel se pot vedea țintit problemele din sistem. Pacientul are posibilitatea sa spuna exact prin ce a trecut. Este foarte important sa fie luate în calcul toate spitalele, cele universitare, dar și cele județene și orașenești.

În plus, trebuie sa se raspunda corect, având în vedere ca de aceasta data pacientul raspunde la întrebari de acasa, nu mai exista nici un fel de presiune. Oamenii vor sa aiba siguranța ca nu li se dau datele, ca le este asigurata confidențialitatea. În plus, trebuie sa aiba și motivația ca nu este în zadar ceea ce spun și ca pot ajuta la schimbarea lucrurilor. Astfel de mecanisme exista în sistemele de sanatate din alte țari, ei au deja experiența în domeniu, iar oamenii sunt mult mai deschiși", a spus Radu Ganescu, președintele Coaliției Organizațiilor Pacienților cu Afecțiuni Cronice din România.

Rezultatele chestionarelor, publicate trimestrial
La finalul chestionarului, pacientul poate sa raporteze printr-o sesizare incidente de etica si integritate care au avut loc în spitalul public. Astfel, Compartimentul de Integritate din cadrul Ministerului Sanatatii este notificat de Platforma informatica securizata a Mecanismului de Feedback al Pacientului si va intra în legatura cu pacientul pentru a clarifica speta si, dupa caz, va sesiza autoritatile abilitate. Rezultatele chestionarelor vor fi publicate trimestrial pe pagina web transparenta.ms.ro, administrata de Ministerul Sanatatii si dezvoltata si întretinuta de Serviciul de Telecomunicații Speciale.


pacientii spitale chestionare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1749 (s) | 34 queries | Mysql time :0.025830 (s)