News Flash:

Organismul tau sufera de lipsa de proteine. Iata care sunt semnele care arata ca ai un deficit proteic

17 Iunie 2016
3243 Vizualizari | 0 Comentarii
Proteina este componenta principala a organelor, musculaturii, a celulelor vii si, in mare, a aproape tuturor fluidelor din organism. Proteinele sunt lanturi de aminoacizi, iar din cei 20 de aminoacizi de care organismul are nevoie, putem produce doar 11. Restul trebuie asimilati din dieta. Iata cateva semne care tradeaza deificitul de proteine:

1. Va este foame tot timpul. Daca nu mancati suficiente proteine, veti simti mereu nevoia de a manca, ceea ce duce la cresterea in greutate.

2. Dureri musculare. Durerea ascutita si frecventa la nivelul muschilor sau epuizarea musculara.

Proteine complete vs proteine incomplete si proteine complementare

3. Caderea parului, fragilitatea unghiilor, descumarea pielii (pierderea stratului superficial al pielii care devine uscat si se desprinde). Parul este alcatuit in mare parte din proteine numite keratine. In momentul in care nu mananci suficiente proteine, corpul va avea la dispozitie o cantitate mica pe care va trebui sa o imparta intre diferitele procese importante din organism. Fara suficiente proteine, parul nu va avea nici keratina ca sa fie puternic si sanatos, si va incepe sa cada.

4. Ranile se vindeca greu. Proteinele sunt vitale pentru ca noi celule sa fie create in organism si piele. Lipsa de proteine va incetini vindecarea ranilor si a leziunilor.

5. Retentia de apa. In momentul in care organismul retine apa, gleznele si picioarele se umfla si devin dureroase. Deficitul de proteine poate duce la aceasta problema.

6. Te imbolnavesti usor. Lipsa proteinelor se traduce si printr-un sistem imunitar defectuos, incapabil sa-ti ofere protectia necesara impotriva factorilor negativi. Proteina este esentiala pentru un sistem imunitar puternic. Este fundamentul celulelor din sange, al anticorpilor, care iti asigura protectie impotriva bacteriilor, virusurilor, si a altor agenti patogeni.

7. Oboseala fizica si mentala. Deficitul de proteine afecteza nivelul de energie, concentratea mentala si claritatea.

Cele mai importante 12 surse vegetale de proteine

Necesarul zilnic de proteine si cele mai bune surse
In mod obisnuit, femeile au nevoie de 0,6 g de proteine/kg corp/zi, in timp ce barbatii au nevoie de 0,8 g proteine/kg corp/zi. Insa cantitatea optima difera in functie de activitatile de peste zi, de varsta, de masa musculara si de starea de sanatate a persoanei.

Cele mai bune surse alimentare de proteine includ oua, carne, ovaz, fructe, legume, nucifere si lactate.

Legume mai bogate in proteine decat carnea

Categorii predispuse la deficit de proteine
- Varstnicii, pentru ca pe masura ce imbatranim digestia si abilitatea organismului de a utilize proteinele scade.
- Persoanele care se recupreaza dupa o boala acuta sau o accidentare si in acest caz au nevoie de cantitatea de proteine si inca jumatate fata de cea recomandata.
- Oamenii care au un regim de viata stresant, deoarece hormonii de stres favorizeaza slabirea musculara si a tesuturilor atat in cazul stresului fizic, cat si al celui emotional.
- Persoanele care urmeaza diete de slabire.
- Sportivii care ard multe calorii si folosesc adaos de proteine pentru a-si mari masa musculara.
- Cei cu probleme digestive si cu nivel scazut de acid gastric.

proteina aminoacizi dureri musculare
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1484 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014306 (s)