News Flash:

Opt alimente care iti sporesc starea de stres

14 Martie 2013
1884 Vizualizari | 2 Comentarii
Exista multe moduri nesanatoase de a face fata presiunii si anxietatii, iar printre ele se numra si mancatul pe fond nervos, bauturile alcoolice si energizantele. În mod paradoxal, atunci cand esti stresat, organismul tau tanjeste chiar dupa alimentele care ii pot inrautati starea, scrie Huffington Post.
„Cand sunt stresati, oamenii aleg in mod natural produse alimentare gresite, deoarece acestea sporesc nivelul hormonului de stres numit cortizol“, a explicat nutritionistul Heather Bauer. Înainte de a alege alimentele pe care le consumi intr-o zi stresanta, trebuie sa stii ca exista produse pe care ar trebui sa le eviti pentru ca starea ta sa nu se accentueze.
1. Energizantele
Bauturile energizante contin cafeina si zahar, doua ingresiente care pot agrava starea si  afecta somnul. O astfel de bautura contine la fel de multa cafeina precum trei cesti de cafea, ceea ce poate duce la insomnie, care iti accentueaza starea de stres.
2. Mancarea condimentata
Daca esti stresat din cauza tulburarilor digestive, stai departe de mancarea picanta, care iti poate agrava disconfortul. Oamenii care se agita foarte repede nu sunt capabili sa proceseze produsele alimentare. Stresul incetineste metabolismul si ingreuneaza digestia, astfel incat produsele alimentare stau in stomac mai mult timp.
3. Bomboanele si dulciurile
Cand sunt stresati, oamenii consuma dulciuri, dar zaharul pe care ele il contin nu face decat sa creasca nivelul hormonilor de stres, dar duce si la o pofta mai mare de mancare.
4. Alcoolul
Crezi ca un pahar de vin te calmeaza? Gresit. Alcoolul stimuleaza eliberarea de cortizol, potrivit unui studiu din 2008 care a constatat ca persoanele care au crescut recent consumul de alcool au niveluri mai ridicate ale hormonului de stres, spre deosebire de cele care beau frecvent.
5. Bauturile cafeinizate
Bauturile dulci din cafea, precum un latte de vanilie sau o cafea mocha, care sunt facute cu siropuri dulci si espresso, cresc nivelul de stres.
6. Alimentele procesate
Bogate in sodiu, grasimi si aditivi artificiali, alimentele procesate la care apelam pentru a ne calma nu fac decat sa ne agite mai mult. „Alimentele care sunt bogate in grasimi, zahar si sare cresc in mod direct nivelul de cortizol“, spune Bauer.
7. Cartofii prajiti
Nivelul ridicat al carbohidratilor si al grasimilor din cartofii prajiti pot oferi o rezolvare rapida a nivelului de energie, dar, mai tarziu, tot vei fi afectat. Si, in afara risculului de avea hipertensiune pentru ca mananci mult sodiu, cartofii prajiti sunt o problema frecventa a mancatului pe fond de stres. Bauer considera ca, pe termen lung, acest fapt nu este deloc bun, pentru ca agraveaza stresul.
8. Guma si bomboanele fara zahar
Mestecatul de guma si mancatul de bomboane indulcite artificial pot dauna problemelor digestive legate de stres, ceea ce duce la iritabilitate. Astfel, alimentele care provoaca balonarea nu te fac sa te simti stresat, dar te fac sa nu te simti confortabil, iar de aici rezulta starea de stres. (sursa: adevarul.ro)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

stresati energizantele mancarea condimentata alcoolul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Amalia  | #861
stresul ne omoara. sotul meu are probleme cu inima, am fost de cateva ori la Clinicco, ca suntem din Brasov, dar, nici cei mai buni doctori nu te pot feri de stres
Amalia  | #862
stresul ne omoara. sotul meu are probleme cu inima, am fost de cateva ori la Clinicco, ca suntem din Brasov, dar, nici cei mai buni doctori nu te pot feri de stres
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2252 (s) | 34 queries | Mysql time :0.056086 (s)