News Flash:

Oboseala dupa nastere. 6 sfaturi pentru mamici

22 Septembrie 2011
1895 Vizualizari | 0 Comentarii

In timp ce unele mame se simt "in forma" dupa doar cateva zile de la externarea din spital, studiile medicale arata ca oboseala dupa nastere atinge, in general, cote maxime la doua pana la patru zile dupa ce mamica si bebelusul sunt acasa.

Multe femei, de asemenea, trec printr-o criza de oboseala acuta intre saptamana a opta si a zecea dupa nastere. Acest lucru se intampla mai ales in cazul in care lipsa de ore de somn acumulate incepe sa creasca considerabil. Doar 50% dintre femei simt ca si-au recastigat fortele in termen de sase saptamani dupa nastere, iar 25% simt ca si-au revenit la normal abia dupa sase luni. Iata cateva sfaturi pentru proaspetele mamici:

1. Identifica-ti propriul ciclu de odihna
Nu te invinovati daca dormi si nu speli vasele sau nu faci curatenie generala in toata casa. Cele mai multe mame constata ca dupa sarcina cea mai mare problema este lipsa lor de somn, insa insista sa se ocupe de detalii care pot fi amanate.

Un ciclu de somn este alcatuit din patru faze, care in total dureaza aproximativ 90 minute. Ultima faza, somnul profund este atunci cand are loc recuperarea fizica si cand sistemul imunitar functioneaza cel mai greu. Aceasta faza a somnului apare de obicei pana la miezul noptii. Numai dupa ce ciclul de somn profund este complet organismul intra in REM (miscarea rapida a ochilor), atunci cand visam si prelucram toti stimulii mentali acumulati in timpul zilei.

O proaspata mamica va fi trezita, cu siguranta de nou-nascut in aproape orice stadiu al ciclului ei de somn si va reveni la inceputul acestuia, atunci cand trece inapoi la culcare. Astfel ea este privata de momente pretioase din ciclul de somn, care ajuta la recapatarea fortelor si se poate trezi mai obosita decat s-a pus in pat.

Fura cateva minute de somn, exact atunci cand iti este somn, chiar daca adormi pe canapea sau pe scaun cu capul pe masa. Vei avea parte de un somn odihnitor care valoreaza mai mult decat 24 de ore de somn intrerupt, in care ai sarit peste anumite faze.

2. Dormi atunci cand bebelusul tau doarme
Daca bebelusul se odihneste bine, atunci si mamica va dormi suficient. Dupa primele zile de stat acasa cu nou-nascutul in care l-ai privit domind si te-ai asigurat ca respira normal si este in siguranta este cazul sa te ingrijesti si pe tine.

3. Lasa responsabilitatile si pe seama partenerului
Daca nu vrei sa obtii titlul de super mama extenuata, atunci e cazul sa ii oferi incredere si partenerului. Nu uita ca si el a dobandit statutul de tatic si ca acum formati o familie care s-a intregit. Deciziile sunt luate la comun si avand in vedere ca amandoi sunteti proaspeti parinti, aveti aceleasi responsabilitati. Vei fi uimita sa vezi cat de implicat este partenerul si cum se vor crea noi valori sociale in viata de familie. Este o noua etapa a casniciei de asemenea si este foarte important sa o treceti toti in doi.

4. Pastreaza o camera unde poti sa te refugiezi 
Cu un bebelus in casa, te lovesti de biberoane servetele, creme, lotiuni, scutete si tot felul de jucarioare primite si cumparate timp de noua luni de sarcina. Dupa nastere, in unele cazuri apare depresia post natala cu care fiecare mamica se confrunta mai mult sau mai putin. De aceea ai nevoie de momente de singuratate, in care sa reflectezi la noile tale responsabilitati ca proaspatata mamica.

Poate nu vei dormi departe de bebelusul tau, dar poti sta intinsa citind o carte sau pur si simplu privind in gol. Aceste clipe pretioase te vor ajuta sa treci peste stresul si grij. Poti folosi dormitorul tau ca loc de refugiu sau poate un alt spatiu disponibil, dupa posibilitati.

5. Culca-te cat de devreme poti
Lasa-ti o perioada de doua saptamani in care sa te adaptezi cu noul rol de mamica, care implica deja foarte multe responsabilitati. Si nu zabovi la televizor sau facand alte lucruri pe care le poti face si a doua zi, mai bine baga-te in pat si prinde cel mai dulce si profund somn.

6. Hidrateaza-te si consuma alimente bogate in vitamine
Chiar daca vei reusi sa obtii ore de somn linistitor si odihnitor, daca nu continui sa mananci echilibrat si sa bei multe lichide, nivelul de energie va fi tot scazut si te vei simti obosita foarte repede. Incearca sa consumi mai multa apa decat sucuri si evita alimentele care contin calorii goale. Cele mai sanatoase si eficiente alimente pentru o proaspata mamica sunt cele care contin proteine si acizi omega 3. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1643 (s) | 23 queries | Mysql time :0.027220 (s)