News Flash:

Obisnuiesti sa mananci seara? Iata ce trebuie sa faci pentru a scapa de aceasta problema, daca vrei sa-ti mentii silueta

8 August 2013
2093 Vizualizari | 0 Comentarii

Unul dintre cei mai mari inamici ai mentinerii greutatii sunt poftele care te lovesc seara sau chiar noaptea. Acestea pot fi însa evitate cu o alimentatie mai echilibrata de-a lungul zilei si cu cateva trucuri simple. Afla ce sa mananci în timpul zilei ca sa nu "spargi" frigiderul seara.

Daca nu-ti planifici numarul de calorii si te abtii de la mancare în timpul zilei, excesele de seara pot fi mai mari si mai daunatoare pentru dorinta ta de a slabi sau de a-ti mentine stabila greutatea.

Stabileste-ti un plan dietetic stabil

Fie ca optezi pentru doar 3 mese pe zi, fie ca preferi si gustari între mese pentru a-ti mentine glicemia stabila de-a lungul zilei, este important sa-ti faci un plan pe care sa îl respecti cat mai bine.

Daca stii exact cat ai mancat de-a lungul zilei si necesarul tau caloric, te vei lasa convinsa mai greu sa dai o lovitura frigiderului dupa lasarea noptii.

Saritul peste mese de-a lungul zilei te predispune la pofte nocturne, dar cea mai importanta masa pentru o alimentatie echilibrata este micul dejun.

Micul dejun poate include cereale integrale, dar ouale sunt o recomandare facuta tot mai des de nutritionisti pentru prima masa a zilei. Un ou fiert îti ofera energie pentru cateva ore bune si te ajuta sa ajungi la pranz fara pofte puternice. Chiar daca tii sub control pofta de mancare dupa un mic dejun frugal, riscul de a ceda creste tot mai puternic de-a lungul zilei.

Dietele cu putine calorii si cu continut foarte redus de grasimi te pot ajuta sa slabesti, dar consumul adecvat de proteine de-a lungul zilei te mentine mai satula.

Poti opta pentru proteinele din carnea slaba sau pentru cele din ciuperci, soia, legume, alune, nuci si midgale. Avocado-ul si carnea de peste sunt alte optiuni ce îi ofera corpului tau aportul necesar de proteine si te ajuta astfel sa limitezi pofta de mancare nocturna.

Mananca alimente bogate în fibre la cina

Modul în care iei cina si compozitia ei conteaza mult pentru poftele de mai tarziu. Alege alimente bogate în fibre pentru cina, care contin calorii ce se absorb mai greu.

Mananca ultima masa a zilei stand la masa, preferabil în bucatarie, nu în fata televizorului. Daca nu esti atenta la ce mananci si înghiti fara sa mesteci suficient, te vei simti mai putin satisfacuta de cina si poti ceda mai usor tentatiilor nesanatoase de mai tarziu.

Chiar daca ai început ziua cu o portie de cereale integrale, mananca-le si la cina sau opteaza pentru legume ca fasolea, care contribuie la senzatia de satietate.

Bea ceai verde seara

Dupa ultima masa a zilei, pe care este recomandat sa o iei între ora 18:00 si 19:00 sau cel putin cu trei ore înainte de culcare, ai la dispozitie mai multe metode simple de a scapa de pofte.

Spala-te pe dinti chiar dupa cina si bea apa cand simti ca poftele încep sa-si faca aparitia. Daca totusi nu rezisti si ai nevoie de un aport caloric si dupa cina, opteaza fie pentru fructe, fie pentru o gustare lichida: ceai verde sau o cacao fierbinte fara zahar.

Urmand aceste indicatii simple si controland aportul caloric de-a lungul întregii zile, vei fi mai putine tentata sa "spargi" frigiderul pentru o gustare ce îti pune în pericol greutatea.
Eva.ro

 

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

cina mic dejun dietetic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2007 (s) | 23 queries | Mysql time :0.060446 (s)