News Flash:

Obisnuiesti sa faci sport in aer liber? Sfaturi pentru a-ti proteja pielea in zilele reci

7 Ianuarie 2014
1339 Vizualizari | 0 Comentarii
Stii deja cat de important este sa îti protejezi tenul de razele soarelui, dar te-ai gandit pana acum ce masuri trebuie sa adopti atunci cand faci sport în aer liber pe timp de iarna?Gerul poate cauza numeroase probleme ale pielii, de la uscarea ei excesiva, pana la degeraturi usoare sau chiar severe.
Chiar daca iarna s-a instalat deja pe meleagurile noastre, nu înseamna ca nu mai poti face sport în aer liber. Miscarea pe care o faci afara are numeroase beneficii de care te poti bucura, însa ai grija sa te feresti si de pericolele ridicate de frig. Tenul tau va avea nevoie de protectie suplimentara, cel putin la fel de mult precum restul corpului.
1. Protejeaza-ti tenul de razele UV
Primul aspect de care trebuie sa tii cont este acela ca sezonul rece nu te scapa de necesitatea unei protectii de baza pentru ten, împotriva razelor UV. Chiar daca se ascunde în spatele norilor, soarele continua sa emita radiatii ultraviolete care îti pot afecta pielea expusa, mai ales daca faci sport.
Inainte sa alergi sau sa faci gimnastica în parc, aplica o lotiune solara cu factor SPF 15 pe fata si pe celelalte zone descoperite ale corpului. Bariera de protectie îti va mentine tenul sanatos si va contribui la prevenirea deshidratarii lui.
2. Foloseste o crema termoactiva pentru sportivi
Vantul si temperaturile scazute pot avea efecte devastatoare pentru ten, iar tocmai din acest motiv au aparut pe piata produse speciale de menajare a chipului persoanelor sportive, care fac miscare în aer liber pe timp de iarna. Unul dintre acestea este crema termoactiva, special conceputa pentru atleti, care contine ingrediente active ce au un efect placut de încalzire.
Daca anumite zone de pe chipul tau sunt mai sensibile, deci în mod special predispuse uscarii si degeraturilor, un truc util este sa le acoperi cu un strat subtire de vaselina cosmetica pentru protectie suplimentara.
3.Mentine-ti buzele hidratate
Cand faci sport în aer liber pe timp de iarna, este posibil ca buzele tale sa fie primele care sa aiba de suferit din pricina gerului. Pielea lor sensibila se usuca rapid si se crapa în doar cateva minute, fenomen pe care sigur nu vrei sa îl experimentezi.
Solutia de protectie este simpla aplicare a unui balsam de buze intens hidratant si rezistent, care sa contina totodata si importantul factor de protectie SFP. Pastreaza balsamul într-un buzunar si aplica-l de mai multe ori în timpul antrenamentului, pentru a fi sigura ca buzele tale raman hidratate si sanatoase.

4. Hidrateaza-te corespunzator
Tenul tau are nevoie si de hidratare din interior, de aceea este foarte important sa bei suficienta apa înainte de joggingul la temperaturi scazute. Cand faci sport în frig fara sa ai organismul bine hidratat, pielea ta se va usca mai repede, odata expusa conditiilor meteo vitrege.
5. Poarta o masca de protectie
In cazul în care ai o piele foarte sensibila, este posibil ca aplicarea cremei de protectie sa fie insuficienta. Asadar, fii precauta si poarta o masca de fata care sa îti acopere obrajii, fruntea si, eventual, buzele.
6. Nu uita de îngrijirea de acasa
Ingrijirea pielii dupa expunerea accentuata la frig nu se termina odata cu antrenamentul tau în aer liber. Cand ajungi acasa, spala-ti chipul cu o lotiune de curatare blanda si apa calduta (niciodata fierbinte!), apoi aplica un strat generos de crema hidratanta, care sa previna orice consecinta negativa a gerului asupra tenului tau!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ger zilele reci faci sport
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Sanatate.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1661 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014780 (s)